Rózsavölgy lakói nemrég tiltakozó gyűlést szerveztek, mert a BKV Rt. meg akarja szüntetni a 41-es villamosjáratot a kerületben. Szántó Lajos, a rózsavölgyiek érdekeit képviselő Rózsavölgy Egyesület vezetője kijelentette, hogy még az elképzelések szintjén sem vetődhet fel a 41-es villamosjárat eltüntetése. A fővárosi vezetés tisztában van azzal, hogy a rózsavölgyiek akár útlezárásokkal, illetve pereskedés útján is képesek érvényesíteni az akaratukat. A helyiek úgy vélik, a tervezett munkáskörút alagút nélküli megépítésének elősegítése miatt támogatja a BKV a 41-es megszüntetését.
Fajcsák Lajos, a BKV Rt. forgalomfejlesztési és szervezési osztályának vezetője kijelentette, hogy a villamosjárat fenntartása gazdaságtalan, mivel a régi, törökbálinti HÉV nyomvonalán jár. A sínek felújításra szorulnak, és a korszerűtlen villamoskocsikat is le kellene cserélni.Az osztályvezető szerint a BKV együtt akar működni a lakossággal egy alternatív megoldás kidolgozásában. A lehetőségek közül a közlekedési vállalat a vágányok leaszfaltozását és az Ady Endre út kétszer kétsávossá alakítását javasolja. Több villamosjárat megszüntetését tervezi a BKV, erről tájékoztatót is küldtek az önkormányzatoknak – tette hozzá.
Csordás Mihály, a fővárosi önkormányzat közlekedési ügyosztályának vezetője a helyszínen cáfolta meg a vállalat vezetőjét. Állítása szerint a főváros nem kapott semmilyen értesítést, és egyébként sem tartja jó megoldásnak egyetlen villamosjárat megszüntetését sem Budapesten. A tizenöt éves közlekedésfejlesztési koncepciójában nem is szerepel a 41-es megszüntetése.
Szabolcs Attila polgármester leszögezte, minden lehetséges jogi eszközzel megakadályozzák, hogy autóbusz járjon a 41-es helyén. Ez súlyos környezetszennyezést okozna, és nem járulnak hozzá a kerületi tulajdonban lévő Ady Endre út kiszélesítéséhez és a villamossínek leaszfaltozásához sem.
Kiderült, hogy mikor indul a magyar űrhajós a Nemzetközi Űrállomásra