A Swissair repüléshez kapcsolódó tevékenységet végző leányvállalatai oly súlyos pénzhiánnyal küzdenek, hogy összeomlással fenyegetik a karbantartási munkákat végző SR Technics mellett az Atraxis informatikai és a földi utaskezeléssel foglalkozó Swiss-port cégeket. Ezeknek együtt sürgősen 300 millió frankra lenne szükségük a likviditás biztosításához. Összeomlásuk újra a földre kényszerítené a Swissair gépeit, s véget vetne az új Crossairről szőtt terveknek – fejtette ki André Dosé, a Crossair elnöke tegnap, hangsúlyozva: a Crossairnek nincs pénze tőkeinjekciókra.
A bankok eredetileg 250 millió frankot akartak folyósítani a három leányvállalatnak, de kiderült, hogy azok nem hitelképesek, ezért egyelőre csak hetvenmilliót kaphattak. Dosé szerint elképzelhető, hogy a Crossair leányvállalatként átvegye az SR Technics céget, az Atraxisról pedig eladási tárgyalásokat kezdtek. Szóba került továbbá mindhárom cég esetében a vállalatvezetés általi kivásárlás. Mindenesetre tegnap még nem lehetett tudni, honnan lesz meg a szükséges összeg, mivel a kormány nem kíván újra segítséget nyújtani.
Winkler elmondta: az új Crossair a tervek szerint 26, európai járatokra alkalmas repülőgépet, és március végén további 26, tengerentúli járatokra szánt gépet venne át a Swissairtől. A téli menetrenddel, amelyre mától áll át a nemzetközi polgári légi forgalom, az utasok számára a svájci társaságoknál nem történik változás, s a Swissair újra állíthat ki jegyeket. Az új Crossair pedig az ideiglenes tervek szerint 26 országban 37 interkontinentális célállomást szolgál ki, míg Európában a Crossair és a Swissair 33 országban 81 városba repül.
A sprintkirály átállt a sötét oldalra! Doppingolimpiára készül a magyar Európa-bajnok riválisa
