Ezt a kampányt az utcákon, a helyi közösségekben kell és lehet megnyerni, nem a párthelyiségekben tartott végeláthatatlan és haszontalan értekezletek révén – hívja fel a képviselőjelöltek figyelmét az MSZP kampánystratégiája. Ehhez egyrészt az MSZP győzelméért, nem pedig a személyes érvényesülésért dolgozni tudó és akaró aktivistákra, másrészt pedig gyakorlatias választókerületi munkaterv kidolgozására van szükség, hogy „mindenki odakinn legyen, hasznossá tegye magát”.
Az egyéni választókerületi kampány élharcosai a szavazóköri kampánycsapatok, amelyek révén az MSZP közvetlen kapcsolatot tarthat a választókkal – olvasható a stratégiában. A csapatoknak ki kell alakítaniuk az MSZP győzelmi hangulatát az utcákon. Feladatuk az is, hogy a választások napján mozgósító és választást felügyelő tevékenységet végezzenek.
A stratégia szerint a jó kampányhoz a legfontosabb a naprakész adatbázisok felállítása a választókerületi MSZP-jelöltről, tagságról, aktivistákról, a helyi médiumokról és közintézményekről, vezetőik munkahelyi és otthoni elérhetőségéről. Ugyancsak naprakész választói jegyzéket kell összeállítani a szavazati jogú választókról szavazóhelyiségek szerinti bontásban. Az adatbázisok összeállítása után a kampánystábok irányítóbizottságainak, vagyis a választókerületi kampány „élharcosainak” részletes geopolitikai térképet kell rajzolniuk a választókerületről. „Gyakran ez az ismeretanyag az a szükséges plusz, amelylyel ellenfeleitek fölé kerekedhettek” – figyelmeztet a stratégia.
A felkészítő tanulmány részletesen közli az üzenetfogalmazó csoport által készített általános kampányüzeneteket, amelyekkel a szocialisták a közvélemény szívét és eszét akarják megnyerni.
„Az Orbán-kormány által életre hívott Széchenyi-terv nem több egy jó vastagon megkent mézesmadzagnál. (…) Mi, szocialisták olyan Széchenyi-tervet akarunk, amely valóban támogatja a vállalkozásokat” – így az egyik kommunikációs panel.
Egy másik megfogalmazás szerint „a tönk szélén egyensúlyozó egészségügyet csak mi, szocialisták vagyunk képesek kihúzni a gödörből…” Az autópálya-építések során a jelölteknek arról kell majd beszélniük, hogy a Fidesz olcsóbb autópálya-használatot ígért, ezzel szemben az M5-ösön „éppen most emeltek tarifát, ráadásul az ígért
új utakból még egy méter sem készült el, míg a Horn-kormány idején 170 kilométer autópálya épült”.
Részletesen foglalkoznak az oktatás kérdésével, itt a jelölteknek azt kell majd hangsúlyozniuk, hogy az Orbán-kormány tevékenysége miatt a szegényebb rétegek tanulási esélyei csökkentek, akárcsak a pedagógusbérek. A nyugdíjasokkal kapcsolatban úgy fogalmaznak: „a jelenlegi koalíció antiszociális intézkedéseivel lehetetlen helyzetbe sodorta a nyugdíjasokat és azokat a családokat, akik nem férnek be az orbáni családmodell keretei közé. A szocialista kormány nem fog hazudni: az állampolgároknak valódi híreket, hiteles tájékoztatást biztosít” – így szól a médiával kapcsolatos kommunikációs panel.
Szentkirályi Alexandra: A gyűlölet, a politikai indulat és az erőszak soha nem hozhat közelebb bennünket egymáshoz
