Szocialista kampányterv

A győztes kampány megszervezése és végrehajtása a választókerületekben címmel állította össze az MSZP a fővárosi kampánystratégiáját. A felkészítő „tananyag” megfogalmazza a kampányszervezés legfőbb elemeit és azokat az üzeneteket, amelyekkel a jelölteknek a választókat meg kell nyerniük.

Blázsovics Lívia
2001. 10. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt a kampányt az utcákon, a helyi közösségekben kell és lehet megnyerni, nem a párthelyiségekben tartott végeláthatatlan és haszontalan értekezletek révén – hívja fel a képviselőjelöltek figyelmét az MSZP kampánystratégiája. Ehhez egyrészt az MSZP győzelméért, nem pedig a személyes érvényesülésért dolgozni tudó és akaró aktivistákra, másrészt pedig gyakorlatias választókerületi munkaterv kidolgozására van szükség, hogy „mindenki odakinn legyen, hasznossá tegye magát”.
Az egyéni választókerületi kampány élharcosai a szavazóköri kampánycsapatok, amelyek révén az MSZP közvetlen kapcsolatot tarthat a választókkal – olvasható a stratégiában. A csapatoknak ki kell alakítaniuk az MSZP győzelmi hangulatát az utcákon. Feladatuk az is, hogy a választások napján mozgósító és választást felügyelő tevékenységet végezzenek.
A stratégia szerint a jó kampányhoz a legfontosabb a naprakész adatbázisok felállítása a választókerületi MSZP-jelöltről, tagságról, aktivistákról, a helyi médiumokról és közintézményekről, vezetőik munkahelyi és otthoni elérhetőségéről. Ugyancsak naprakész választói jegyzéket kell összeállítani a szavazati jogú választókról szavazóhelyiségek szerinti bontásban. Az adatbázisok összeállítása után a kampánystábok irányítóbizottságainak, vagyis a választókerületi kampány „élharcosainak” részletes geopolitikai térképet kell rajzolniuk a választókerületről. „Gyakran ez az ismeretanyag az a szükséges plusz, amelylyel ellenfeleitek fölé kerekedhettek” – figyelmeztet a stratégia.
A felkészítő tanulmány részletesen közli az üzenetfogalmazó csoport által készített általános kampányüzeneteket, amelyekkel a szocialisták a közvélemény szívét és eszét akarják megnyerni.
„Az Orbán-kormány által életre hívott Széchenyi-terv nem több egy jó vastagon megkent mézesmadzagnál. (…) Mi, szocialisták olyan Széchenyi-tervet akarunk, amely valóban támogatja a vállalkozásokat” – így az egyik kommunikációs panel.
Egy másik megfogalmazás szerint „a tönk szélén egyensúlyozó egészségügyet csak mi, szocialisták vagyunk képesek kihúzni a gödörből…” Az autópálya-építések során a jelölteknek arról kell majd beszélniük, hogy a Fidesz olcsóbb autópálya-használatot ígért, ezzel szemben az M5-ösön „éppen most emeltek tarifát, ráadásul az ígért
új utakból még egy méter sem készült el, míg a Horn-kormány idején 170 kilométer autópálya épült”.
Részletesen foglalkoznak az oktatás kérdésével, itt a jelölteknek azt kell majd hangsúlyozniuk, hogy az Orbán-kormány tevékenysége miatt a szegényebb rétegek tanulási esélyei csökkentek, akárcsak a pedagógusbérek. A nyugdíjasokkal kapcsolatban úgy fogalmaznak: „a jelenlegi koalíció antiszociális intézkedéseivel lehetetlen helyzetbe sodorta a nyugdíjasokat és azokat a családokat, akik nem férnek be az orbáni családmodell keretei közé. A szocialista kormány nem fog hazudni: az állampolgároknak valódi híreket, hiteles tájékoztatást biztosít” – így szól a médiával kapcsolatos kommunikációs panel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.