Az Astoriától a Rákóczi úton kifelé haladva már messziről szembetűnik a Keleti pályaudvar Baross térre nyíló állomásának eklektikus keretbe foglalt robosztus vas-üveg csarnoka. A tér zsúfolt forgalmi csomópont, a Rákóczi út itt fut össze a Fiumei úttal, a Kerepesi úttal, a Thököly úttal, a Rottenbiller utcával, és a 2-es metrónak is egyik fontos megállóhelye. A Baross tér nevét a dualizmus korának „vasminiszteréről”, Baross Gáborról kapta, akinek óriási szerepe volt a magyar közút- és vasúthálózat megteremtésében és a főváros modern városképének kialakításában. Nem utolsósorban neki köszönhetően például az 1896-ban még mindössze 170 km hosszú felső vezetékes villamosvonalak hossza 1905-re már 320 km-re nőtt. A Keleti pályaudvar elődje – a MÁV első vonalának végállomása – a Józsefvárosi pályaudvar volt, amely nagyságából és elhelyezkedéséből kifolyólag már elejétől fogva alkalmatlannak bizonyult nagyobb forgalom lebonyolítására. A várható fejlődésre való tekintettel ezért rövid idő után egy új, központi helyszínt kerestek, ahova egy – a kor szellemének sokkal inkább megfelelő méretű és színvonalú – fejállomást álmodhattak meg. Több variáció után végül a jelenlegi, Baross téri helyszínre esett a választás. Itt épült fel 1884-re a Rochlich Gyula által tervezett épület, amelyet 1891-ig Központi pályaudvarnak hívtak. Az építése után jó ideig Közép-Európa egyik legmodernebb vasútállomásának tartott Keleti, keresztperonos alaprajzát két- oldalt két felvételi épület egészíti ki.
Az elkészülte óta többször átalakított építményt műemléki restaurálásakor szinte az eredeti állapottal megegyezően újították fel, homlokzatát pedig J. Watt és G. Stephenson szobrával díszítették. A műszaki hálózat többszöri korszerűsítésével jelenleg 13 vágánnyal rendelkezik, amelyből négy található a fedett csarnokban. Ma már kizárólag villamos üzemű vonatok futnak be ide. A pályaudvarnak igen jelentős a szerepe a nemzetközi forgalomban, az összes környékbeli országba indulnak innen szerelvények, de egyúttal ez a személyautó-szállító vonatok végpontja is. Szerencsére a metróállomást itt is a föld alatt építették ki, így legalább az nem bontja meg a tér építészeti struktúráját, viszont középen, a díszes eklektikus kapuval szemben az egykori hangulatos kis park helyén ma már reménytelenül zsúfolt körforgalom kígyózik.
Sinnert letaszították a trónról, Alcaraz a US Open bajnoka és az új világelső
