Négy nagy hagyományú honi társaság: a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt., a Pick Szeged Rt., a Tokaj Kereskedőház Rt. és a Zwack Unicum Rt. tavaly ünnepélyesen szövetkeztek arra, hogy egyesítik tapasztalataikat, összehangolják céljaikat, s vetélkedés helyett közösen öregbítik a legismertebb magyar termékek révén hazánk jó hírét a világban. Európai jövő – magyar identitás címmel hungaricum-konferenciát tartanak november 8-án Szegeden, ahová várják azokat a cégeket, amelyek mindegyike méltán sorolhatja magát a jelentős magyar márkák teremtői közé.
A négy társaság által magas minőségi követelmények szerint előállított termékek többé-kevésbé ismertek Európában és a tengerentúlon. Az Egyesült Államokban és Japánban kifejezetten keresett és favorizált magyar áru a herendi porcelán, a szegedi Pick szalámit különösen az osztrákok kedvelik, miként az Unicumot és a tokajit is inkább ők és a németek fogyasztják előszeretettel. A hungaricum elnevezés rangot jelent, vélik egybehangzóan a Hungaricum Club tagjai, s szerintük csak az a termék jogosult ezen elnevezésre, amely bizonyos színvonalat megüt.
Tavaly a négy alapító klubtag összeállított egy ajándéknak szánt díszdobozt A taste of Hungary – Ízelítő Magyarországról felirattal, amelyet közintézményeknek, külügyi és idegenforgalmi szervezeteknek, szállodáknak stb. ajánlottak megvételre, mintegy reprezentálva a magyar asztali kultúra évszázados hagyományait.
Európában is egyre többen mondják ki: Ukrajna nem tudja megnyerni ezt a háborút
