Bővülő ITDH-támogatás

Mayer György
2001. 12. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen bővíti jövőre a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH) Kht. a Külügyminisztériummal közösen a magyar kis- és középvállalkozások külpiacra jutásának támogatását – tudtuk meg Skultéti Vilmostól, az ITDH vezérigazgatójától. A Kereskedelemfejlesztési Célelőirányzat (KFC) pályázatainak segítségét a jövő évtől igénybe lehet venni a nemzetközi kiállításokon történő megjelenéshez is. Az eddigi támogatásokon túlmenően többek között pályázni lehet a standépítés, a kiállítási áruminta szállítási költségeinek és az érintett vállalkozások egy-egy munkatársának utazási és szállásköltségének ötvenszázalékos támogatására. A Kht. tervei szerint jövőre 33 első és 120 második kategóriás kiállításra és vásárra szerveznek magyar megjelenést. Az ITDH ennek kapcsán új szolgáltatással is segíti a cégeket. Ennek lényege, hogy azokban az országokban, ahol az ITDH irodát működtet, ott a magyar cégek promóciós tevékenységre térítésmentesen igénybe vehetik a külképviselet helységeit.
Halla Lászlóné, a Külügyminisztérium osztályvezetője szerint a tárca az idei 1,5 milliárd forintos KFC-támogatási keretet egymilliárddal szeretné jövőre megemelni. A 2002. évi pályázatok február elsejétől indulnak, a pontos kiírások és feltételek megtalálhatók a minisztérium internetes honlapján, az ITDH irodáiban és a szakmai szervezetek, kamarák kirendeltségein. Támogatásért minden Magyarországon bejegyzett cég pályázhat, de tapasztalataik szerint elsősorban a kis- és középvállalkozások érdeklődnek a lehetőségek iránt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.