Jelentősen bővíti jövőre a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH) Kht. a Külügyminisztériummal közösen a magyar kis- és középvállalkozások külpiacra jutásának támogatását – tudtuk meg Skultéti Vilmostól, az ITDH vezérigazgatójától. A Kereskedelemfejlesztési Célelőirányzat (KFC) pályázatainak segítségét a jövő évtől igénybe lehet venni a nemzetközi kiállításokon történő megjelenéshez is. Az eddigi támogatásokon túlmenően többek között pályázni lehet a standépítés, a kiállítási áruminta szállítási költségeinek és az érintett vállalkozások egy-egy munkatársának utazási és szállásköltségének ötvenszázalékos támogatására. A Kht. tervei szerint jövőre 33 első és 120 második kategóriás kiállításra és vásárra szerveznek magyar megjelenést. Az ITDH ennek kapcsán új szolgáltatással is segíti a cégeket. Ennek lényege, hogy azokban az országokban, ahol az ITDH irodát működtet, ott a magyar cégek promóciós tevékenységre térítésmentesen igénybe vehetik a külképviselet helységeit.
Halla Lászlóné, a Külügyminisztérium osztályvezetője szerint a tárca az idei 1,5 milliárd forintos KFC-támogatási keretet egymilliárddal szeretné jövőre megemelni. A 2002. évi pályázatok február elsejétől indulnak, a pontos kiírások és feltételek megtalálhatók a minisztérium internetes honlapján, az ITDH irodáiban és a szakmai szervezetek, kamarák kirendeltségein. Támogatásért minden Magyarországon bejegyzett cég pályázhat, de tapasztalataik szerint elsősorban a kis- és középvállalkozások érdeklődnek a lehetőségek iránt.
Szijjártó Péter bírálta a vámmegállapodást
