A 2002-es áruszállítási teljesítménynövekedés következtében a Dunaferr Rt. jövő évi vasúti szállításai elérhetik a 4,5 millió tonnát; mindez tízszázalékos bővülést jelent – tájékoztatta lapunkat a vasúttársaság.
Közölték: a vasúti szállítások elsősorban a vasérc- és szénimportra, valamint a félkész és késztermékek exportforgalmára vonatkoznak. A hazai félkész termékeket az olaszországi és az adriai kikötők irányába, míg a vasércet Záhony felől a Dunai Vasműbe szállítja a vasúttársaság.
Az idén november végéig 1 591 600 tonna vasérc érkezett Záhonyon át Dunaújvárosba. A FÁK-országok széles nyomtávú vasúti szerelvényeiről a hazai normál tengelyméretű vagonokba jelenleg már korszerű eszközökkel rakják át a vasércet a MÁV Záhony környéki pályaudvarain, amelyeket az Európai Unió támogatásával a közelmúltban modernizáltak.
Szintén tegnap írtak alá hosszú távú együttműködési szerződést az áramszolgáltatásról a Dunaferr Energiaszolgáltató Kft. és az E.ON Hungária Rt. vezetői – tájékoztatott a Dunaferr Rt. A megállapodás célja a Dunaferr Rt. villamosenergia-igényének teljes kielégítése. A hazai energiapiac egyik legnagyobb fogyasztója eddig is attól a Dédász Rt.-től vásárolta az áramot, amely az E.ON Hungária többségi tulajdonában van. Az energiaszolgáltató vállalat a magyar energiapiac egyik meghatározó szereplője, az érdekeltségébe tartozó cégek révén több mint 2,3 millió vevőt lát el.
A Dunaferr Rt. közölte: várható, hogy a következő időszakban további – hasonló jellegű – megállapodások születnek, hiszen az áramszolgáltatók és partnereik a piacnyitásra várva megpróbálnak a biztonságos és versenyképes ellátás érdekében megegyezésre jutni. Az aláíró felek megállapították, hogy a szerződés a kölcsönösen előnyös üzleti együttműködés jegyében született.
Izrael kétségbe vonja az ENSZ adatait
