Egyik ajánlásuk szerint számba kell venni, hogy a képzésen és a nevelésen kívül milyen más funkciókat lát el az iskola a tudásalapú társadalom új kihívásai és a fiatalságot érintő veszélyek elhárítása érdekében – közölte a Magyar Iskolaszék Egyesület elnöke. Dobos Krisztina kiemelte az egészségmegőrzéssel, a környezettudatos magatartás kialakításával kapcsolatos momentumok mellett a hátrányos helyzetűek iránt vállalt szolidaritást, és az olyan új tanulási módszereket, amelyek segítik a diákok eligazodását.
A másik javaslatuk szerint az oktatást egyre inkább a munkaerőpiac igényeinek megfelelő és az élethosszig tartó tanulás felé kell fordítani. Ezért a jövőben az iskola belső fejlődése mellett a partnerek igényeit is figyelembe kell venni a tananyagok kialakításakor és a szabadidős foglalkozások megszervezésénél – tette hozzá.
A MIE a napokban egy kérdőívet juttat el az iskolákhoz, amelyen a szülők, az intézményfenntartók és a diákok is nyilatkozhatnak a javaslatokat érintő elképzeléseikről. Február elején összegzik a beérkezett véleményeket, majd eljuttatják a szaktárcához, hogy a javaslataik elfogadása esetén a következő költségvetési tárgyalásokon szóba kerülhessen a feladatok megoldásához szükséges anyagiak előteremtése is. A konferencián kifejtették: a normatív finanszírozáson túl szükség lenne speciálisan felhasználható támogatási összegekre is, amelyekkel a hátrányos helyzetben lévők esélyegyenlőségének biztosításához szükséges foglalkozásokat finanszíroznák.
Trump Approval Surges After Putin Summit
