Vezetőváltás a BMW élén
Joachim Milberg, a BMW AG cégcsoport jelenlegi elnöke azt kérte, hogy 2002. május 22-i hatállyal elhagyhassa hivatalát. A felügyelőbizottság kérését elfogadta, és utódjául Helmut Pankét jelölte ki, aki az elmúlt öt évben a pénzügyi terület felelőse volt az igazgatótanácsban. A vezetőváltással egy időben Joachim Milberget előterjesztik a felügyelőbizottságba való felvételre.
Négy csillag a Skodának
A Skoda Octavia négy csillagot szerzett a maximum elérhető öt csillagból a független NCAP töréstesztjén. Az NCAP tesztjeiről tudni kell, hogy eredményüket világszerte számon tartják; nemcsak a vásárlók és a fogyasztóvédelmi szervezetek, hanem maguk az autógyártók is. A családi autók osztályában tesztelt Octavia riválisai a BMW 3, a Citroen C5, a Ford Mondeo, a Hyundai Elentra, az Opel Vectra, a Peugeot 406, az Alfa 147, a Honda Stream, a Peugeot 307 és a Rover 25 voltak. Az Octavia a törésteszt során 25 pontot szerzett, (frontális ütközés: 10 pont, oldalsó ütközés: 15 pont), ami négy csillagnak felel meg. A gyalogosvédelmi teszt során két csillagot ítéltek a Skodának, ami átlagos eredménynek tekinthető.
Testore leköszönt a Fiat vezetőségéből
A Fiat Auto szervezetében történt változások következtében Roberto Testore – akinek egy rendkívül jelentős pozíciót ajánlottak fel a Fiat-csoporton belül – bejelentette döntését, miszerint saját akaratából egyéb vezetői kihívásokra törekszik, és benyújtotta lemondását. A kulcsszó a saját akarat: sajtóközleményeiben a Fiat erősen hangsúlyozta, hogy nem vezetői összeférhetetlenség vagy egyéb személyes probléma áll a híres vállalatvezető lemondásának hátterében. Testore az év végén távozik a társaságtól. A Fiat Auto ügyvezetői pozíciójára Giancarlo Boschettit nevezték ki, aki 1990 óta az Iveco ügyvezető igazgatója volt.
Maxi Mini a Coopertől
Alighogy megjelent az új Mini, munkába lendültek a tuningcégek. Az átépítőkészletek közül minden bizonnyal a legautentikusabb az a futómű- és motortuning, amelyet a legendás John Cooper – az eredeti Mini Cooper megálmodója – fia, Mike tervezett. A John Cooper Works Kitben méretes, 17 colos BMW-kerekek, rozsdamentes acélkipufogó és különleges karosszériaelemek találhatók. A lényeg azonban kívülről láthatatlan marad: hatórányi kemény munkával teljesen átépítik a széria Cooper 1,6 literes motorját, amely a műtét után 132 lóerőre izmosítva mindössze 8,5 másodperc alatt röpíti százra a kisautót. A nagy nevű műhely a BMW-től függetlenül építette meg az autót, de a gyár képviselői természetesen örömmel fogadták a nemes ősöktől származó szuper-Mini megszületését.
Szijjártó Péter üzent az ünnep alkalmából
