Röviden

–
2001. 12. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vezetőváltás a BMW élén
Joachim Milberg, a BMW AG cégcsoport jelenlegi elnöke azt kérte, hogy 2002. május 22-i hatállyal elhagyhassa hivatalát. A felügyelőbizottság kérését elfogadta, és utódjául Helmut Pankét jelölte ki, aki az elmúlt öt évben a pénzügyi terület felelőse volt az igazgatótanácsban. A vezetőváltással egy időben Joachim Milberget előterjesztik a felügyelőbizottságba való felvételre.

Négy csillag a Skodának
A Skoda Octavia négy csillagot szerzett a maximum elérhető öt csillagból a független NCAP töréstesztjén. Az NCAP tesztjeiről tudni kell, hogy eredményüket világszerte számon tartják; nemcsak a vásárlók és a fogyasztóvédelmi szervezetek, hanem maguk az autógyártók is. A családi autók osztályában tesztelt Octavia riválisai a BMW 3, a Citroen C5, a Ford Mondeo, a Hyundai Elentra, az Opel Vectra, a Peugeot 406, az Alfa 147, a Honda Stream, a Peugeot 307 és a Rover 25 voltak. Az Octavia a törésteszt során 25 pontot szerzett, (frontális ütközés: 10 pont, oldalsó ütközés: 15 pont), ami négy csillagnak felel meg. A gyalogosvédelmi teszt során két csillagot ítéltek a Skodának, ami átlagos eredménynek tekinthető.

Testore leköszönt a Fiat vezetőségéből
A Fiat Auto szervezetében történt változások következtében Roberto Testore – akinek egy rendkívül jelentős pozíciót ajánlottak fel a Fiat-csoporton belül – bejelentette döntését, miszerint saját akaratából egyéb vezetői kihívásokra törekszik, és benyújtotta lemondását. A kulcsszó a saját akarat: sajtóközleményeiben a Fiat erősen hangsúlyozta, hogy nem vezetői összeférhetetlenség vagy egyéb személyes probléma áll a híres vállalatvezető lemondásának hátterében. Testore az év végén távozik a társaságtól. A Fiat Auto ügyvezetői pozíciójára Giancarlo Boschettit nevezték ki, aki 1990 óta az Iveco ügyvezető igazgatója volt.

Maxi Mini a Coopertől
Alighogy megjelent az új Mini, munkába lendültek a tuningcégek. Az átépítőkészletek közül minden bizonnyal a legautentikusabb az a futómű- és motortuning, amelyet a legendás John Cooper – az eredeti Mini Cooper megálmodója – fia, Mike tervezett. A John Cooper Works Kitben méretes, 17 colos BMW-kerekek, rozsdamentes acélkipufogó és különleges karosszériaelemek találhatók. A lényeg azonban kívülről láthatatlan marad: hatórányi kemény munkával teljesen átépítik a széria Cooper 1,6 literes motorját, amely a műtét után 132 lóerőre izmosítva mindössze 8,5 másodperc alatt röpíti százra a kisautót. A nagy nevű műhely a BMW-től függetlenül építette meg az autót, de a gyár képviselői természetesen örömmel fogadták a nemes ősöktől származó szuper-Mini megszületését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.