Új márkakereskedés
2002 januárjában újabb kereskedéssel bővül a BMW, Rover, Land Rover, MG és Mini márkák kizárólagos hazai importőre, a Wallis Motor márkakereskedői hálózata. Az importőr saját beruházásában épülő kereskedést Wallis Duna névre keresztelték, és januárban kezdi meg működését. Az új kereskedés BMW autók és motorkerékpárok, Land Rover terepjárók és a nemrégiben megjelent új Mini modellek forgalmazásával, szervizelésével és alkatrészellátásával foglalkozik majd. A márkakereskedés székhelyéül a IX. kerületben, a Könyves Kálmán körúton épülő modern irodaház, a Bajor Center ad otthont.
Visszahívási akció
Az Opel a következő hónapokban mintegy 260 magyarországi 1.7-es dízel Corsa C-tulajdonos autóját kéreti vissza a márkaszervizekbe, ahol ellenőrzik az akkumulátortól induló kábelköteget és egy további rögzítőbilinccsel egy újabb ponton is rögzítik azt. Az Opel – ugyancsak ellenőrzésre – visszavár a szervizekbe 430 olyan magyarországi Corsát, amelyeken az ülést rögzítő reteszt ellenőrzik, illetve szükség esetén kicserélik. Természetesen mindkét művelet díjmentes, az érdekelt ügyfeleket a márkaszervizek értesítik, és egyeztetett időpontban végzik el a munkát.
Új vezetők a Porsche Hungáriánál
A Porsche Hungária, a legnagyobb magyar gépjárműimportőr korábbi ügyvezető igazgatójának távoztával 2002. január 1-jétől a jelenlegi ügyvezető igazgató, Peter Gstattner mellett Eppel János – a jelenlegi VW márkaigazgató– tölti majd be a cég vezető posztját. Gstattner felügyeli többek között a pénzügyi, a logisztikai, az alkatrészforgalommal, a tartozékokkal kapcsolatos ügyeket, valamint a vevőszolgálati és humánpolitikai tevékenységeket. Eppel János irányítja a Porsche Hungária márkáinak értékesítését, marketing- és PR-tevékenységét, a márkakereskedői hálózat fejlesztését, a nagybani és közületi értékesítéseket. Kinevezésével megüresedik a Volkswagen márkaigazgatói poszt, utódának nevét később hozzák nyilvánosságra. 2001. december elsejével az importőr nagybani értékesítési igazgatói posztját Sarlós András vette át, aki az eddigi közületi értékesítési igazgatóval, Érsek-Csanádi Lászlóval együtt vezeti a márkaképviselet ezen üzletágát.
Se PSA, se SMART
Több autóipari óriás is Kelet-Európában kívánja bővíteni termelőkapacitását: a PSA (Peugeot-Citroën) a Toyotával közösen fejlesztett kisautója gyártásához keres megfelelő helyszínt, míg a DaimlerChrysler a korai érdektelenség után meglepő sikereket elért Smartot kívánja a térségben összeszerelni. Mindkét beruházásnál szóba került Magyarország is, a napokban azonban eldőlt, mégsem bővül a hazai autógyártás: a japán–francia páros végül Csehországot választotta a másfél milliárd eurós beruházással épülő üzem helyszínéül, a Smartok pedig Nyergesújfalu helyett Kelet-Németországban készülnek majd.
Több százezren vettek részt a tűzijátékon
