A szerződést tegnap írták alá a tranzakcióban részt vevő bankok, valamint az NA vezetői. Ekkora összegű és ilyen futamidejű – 15 év – hitelt még hazai bankok nem nyújtottak magyar vállalat számára. A 180 milliárdos kereten belül az OTP 46,5, az MKB 41,5, a CIB 29, a K&H 16, a HVB 15,5, az Erste Bank 12,1, a WestLB 11, a Konzumbank 5, a Volksbank 1,5, a Takarékbank 1 milliárdot, az Intereurópa Bank pedig 929 millió forint hitelt nyújt. A BUBOR és a EURIBOR alapú, változó kamatozású hitelt négy csomagban hívhatja le az NA, az első 40 milliárd forintos részlet folyósítására várhatóan még az idén sor kerül. A hitel negyedik részét legkésőbb 2002. december 31-ig biztosítják a bankok. A kamatfelár 0,6, míg a rendelkezésre álló felár 0,2 százalékos. Baranyay László, az MFB elnök-vezérigazgatója elmondta, a hitel törlesztését az NA-nak három és fél év múlva kell elkezdenie, féléves részletekben. Haraszti László, az NA vezérigazgatója aláhúzta, a hitelt nagyrészt a jelenleg is folyamatban lévő három nagy beruházáshoz – M3, M7, M9 –, ezenfelül a jövőre kezdődő új gyorsforgalmi és a 38 elkerülőút építéséhez használják.
Zelenszkij megint mások pénzét költené
