Új stratégia a Postabanknál

A Postabank igazgatósága elfogadta a hitelintézet középtávú, hároméves üzleti stratégiáját – jelentette be tegnap Kolláth György vezérigazgató.

Barát Mihály
2001. 12. 14. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek alapján a Postabank új fejezetet nyit a lakossági szolgáltatásokban, és egy olyan népbankká kíván válni, amely egyszerűsített termékcsomagokkal, a postai hálózat kiaknázásával országosan képes kiszolgálni a banki szolgáltatásokat hagyományosan igénybe vevő és bankkapcsolatokkal még nem rendelkező rétegeket egyaránt. A most elfogadott stratégia alapján a pénzintézet az ország legnagyobb lakossági bankjai közé kíván emelkedni, amely lehetővé teszi a hosszú távú önfenntartó növekedést és a tartós nyereségességet. A hitelintézet elsősorban egyszerű, standardizált, ám színvonalas banki tömegtermékekkel kívánja kiszolgálni a lakossági és kisvállalkozói kört, és vállalaja azon – a rendelkezésre álló adatok alapján még igen kiterjedt – ügyfélkör bevonását is a pénzpiaci kultúrába, amelyet más bankok nem érnek el. A potenciális ügyfélkört a Postabank költséghatékony módon, a Magyar Posta hálózatában rejlő lehetőségek – mindkét szervezet számára előnyös – kiaknázásával kívánja elérni, így ennek segítségével a Postabank értékesítési felülete megsokszorozódik.
A stratégiai termékek közé tartozik a lakossági folyószámla és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokból álló termékcsomag, a megtakarítási konstrukciók. Az ügyfélszám növelésében a bank kulcsszerepet szán a személyi kölcsönnek és a jövőre bevezetendő hitelkártyának. A lakossági kölcsönök közül a bank nagy üzleti volument kíván elérni a jelzálogalapú hitelekből.
A bank kiemelt fontosságúnak tartja a kis- és középvállalati üzletágat, és speciális konstrukciókat dolgoz ki az önkormányzatok részére is. A bank informatikai stratégiáját úgy alakította ki, hogy az már rövid távon megteremtse a lehetőséget a versenyképes, on-line postai szolgáltatások nyújtásához: ugyanakkor az elkövetkezendő két-három évben a Postabank új informatikai rendszer bevezetését tervezi. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a lakossági hitelek és betétek állománya is dinamikusan nőtt 2001-ben, a bank piaci részesedése öt-hét százalékos ebben a szegmensben. A lakossági kölcsönök állománya meghaladja a harmincmilliárd forintot, így az eszközállományból hozzávetőlegesen tíz százalékkal részesedik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.