Magyarország lezárta a közlekedési fejezetet az uniós csatlakozási tárgyalások pénteken tartott főtárgyalói fordulóján, és ezzel huszonnégyre emelkedett az ideiglenesen lezárt fejezetek száma. A tegnapi rendkívüli forduló előzménye az volt, hogy az Európai Unió vezetői laekeni csúcstalálkozójukon – Ausztria igényeit is bekalkulálva – külön felhívták a tárgyaló feleket e fejezet lezárására még az idén, egy „ráadásfordulón”.
Kazatsay Zoltán, a közlekedési tárca helyettes államtitkára lapunknak elmondta: tárcája jelentős sikerként könyveli el, hogy az EU a tagjelöltek közül Magyarországtól fogadta el a legtöbb, szám szerint hat átmeneti igényt a beterjesztett hétből. Ezek a magyar kérelmek a közúti közlekedésben a cabotage forgalom szabályozására, a közösségi gépjármű adószint alóli mentességeire, a hazai úthálózaton engedélyezett tíztonnás tengelysúlyra, a magyar vasúti hálózat részleges nemzetközi megnyitására, a vízi közlekedés terén a hajócsere szabályaira, a légi közlekedésben pedig a zajos gépek átmeneti fogadására vonatkoznak. Egyetlen kérelem volt, amelyet nem fogadtak el: a légi közlekedésre vonatkozóan az EU Magyarország csatlakozásának időpontjától elvárja a légi piac megnyitását.
Budapesten rendezik az ukrán-orosz csúcstalálkozót? Szijjártó Péter válaszol – kövesse velünk élőben
