Vasutasok felelősségét is megállapította a MÁV Rt. vasútbiztonsági főosztályának vizsgálata az október 24-én Monor és Pilis, valamint a november 6-án Rétszilas és Mezőfalva között történt baleseteknél. A felelős személyek ellen a büntetőeljárás folyamatban van – áll a MÁV közleményében.
A december 8-án Balatonlelle felső megállónál történt balesetnél a még be nem fejezett belső vizsgálat szerint a kisiklást az egyik kocsi alá szerelt csap törése okozta, az október 24-én Monor és Pilis állomások között bekövetkezett balesetnél pedig a szerencsétlenség a Kisújszállásra tartó személyvonat mozdonyvezetőjének szabálytalan munkavégzése miatt következett be.
A Monor és Pilis állomások között a jobb vágányon közlekedő vonat utolérte az előtte lassabban haladó intercityt, és beleütközött. A vizsgálat megállapította, hogy a baleset idején Monor és Pilis között az országos elektromos hálózat kimaradása miatt valamennyi térközjelző sötét volt, ennek ellenére a mozdony fedélzeti berendezése jól működött, amit a személyvonat vezetője kiiktatott. November 6-án Rétszilas és Mezőfalva állomások között egy elromlott motorkocsiba ütközött a segítségére érkező mozdony. A vizsgálat megállapította, hogy a mozdony vezetője a megengedettnél nagyobb sebességgel haladt, a tapadást javító homokoló pedig nem funkcionált.
Liverpooli kényszermegoldás: ha Slot így dönt, Szoboszlai még messzebb kerül a kaputól
