A Szaharában élő touaregek többek között rendkívüli alkalmazkodóképességükről híresek. Talán ezért is esett rájuk a Volkswagen választása, amikor nevet kerestek vadonatúj modelljüknek, az SUV-mániát meglovagoló, ötméteres óriásnak. A Touareg ugyanis a gyár szerint akár három szerepkört is képes maradéktalanul ellátni.
Először is vérbeli terepjáró. Ez nem magától értetődő ebben a gyorsan fejlődő szegmensben, és nem is feltétlenül szükséges, hiszen ugyan kinek lenne szíve egy méregdrága, csillogó járgánnyal iszapfürdőt venni. A Touareget mindenesetre alaposan felkészítették a talán soha el nem jövő alkalomra. A hajtáslánc felezőt és három differenciálzárat kapott. A tengelykapcsolót az elektronika vezérli, a menetkörülmények függvényében az egyes tengelyekre jutó hajtóerő nullától száz százalékig változhat. A középső differenciálzárat a műszerfalról aktiválhatjuk, míg a kemény terepezéshez ugyancsak elektronikus reteszelésű hátsó és első differenciálzárat kínál a gyár. A pneumatikus rugózás következtében az autó hasmagassága szabályozható, a maximális érték eléri a 30 centimétert.
A légrugók persze az aszfalton is jó szolgálatot tesznek, az elöl és hátul hangszigetelt, segédkeretre rögzített, kettős keresztlengőkaros futóművel párosítva egy luxuslimuzin komfortját kombinálja a sportosabb személyautók kezességével. A belső kialakítás inkább az előbbi profilt erősíti: mindenütt a Phaeton stílusa köszön vissza. Opcionális négyzónás Climatronic légkondicionáló, gazdagon párnázott, ergonomikus ülések teszik élménnyé a suhanást. A hiánytalan passzív biztonsági arzenál magától értetődő egy ilyen autóban, a Touareg tervezői azonban arra is ügyeltek, hogy az autó első lökhárítóit a személygépkocsikéval azonos magasságban helyezzék el, a gyalogosokat veszélyeztető felületeket pedig műanyagból, illetve lágy alumíniumból formázták meg. Szériaszerelvény az ABS, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilizáló program, a motorfék-szabályozás és a hidraulikus vészfékrásegítés – a Touareg a legdrágább limuzinokkal is felveszi a versenyt.
Sőt ha kihasználjuk a stílusából adódó lehetőségeket, még ezeknél is jóval többre képes. A csomagtartó több mint fél köbméteres, és az üléseket lehajtva háromszorosára növelhető. A VW-monstrum vontatóképessége eléri a 3,5 tonnát – persze ennek kihasználásához a megfelelő motorra is szükség van. Piaci megjelenésekor kétféle hajtóművel rendelhető a Touareg. A 3,2 literes V6-os benzines 220 lóerőt és 305 Nm nyomatékot mozgósít. Ezt impozáns eredménynek is nevezhetnénk, ha nem lenne ott a másik motor, egy tízhengeres turbódízel. Az ötliteres TDI motornál erősebbet még soha nem szereltek személyautóba. Kimondani is ijesztő: forgatónyomatéka eléri a 750 newtonmétert. Később egy 2,5 literes TDI, valamint egy 4,2-es V8-as benzines is csatlakozik hozzájuk.
Kiderült mi kell a washingtoni tárgyalások sikeréhez
