A szervezők az aláírásgyűjtő íveket egyelőre a helyi lakók és a civil szervezetek között terjesztik. Hétfőtől azonban minden munkanapon, délután négy és hat óra között a Móricz Zsigmond körtéren várják kezdeményezésük támogatóit.
A környezetvédők aggasztónak tartják, hogy a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának javaslata ellenére a Bartók Béla út felújításáért felelős DBR Metró Projektigazgatóság elzárkózott egy önálló buszsáv kialakításától. A civil szervezetek szerint ugyanis ez elengedhetetlen Európa legsűrűbb követésű buszcsaládjának útvonalán, ahol az autóbuszok rendszeres akadályoztatása az utasoknak időveszteséget és többletköltséget, az ott lakóknak felesleges zaj- és levegőszennyezést okoz. A szakértők elfogadott álláspontja szerint mindenütt szükséges buszsáv kialakítása, ahol a követési idő nem haladja meg a két percet.
A Bartók Béla úton ez a menetrend alapján délelőtt 1,1 perc, délután pedig 1,7 perc. Az aláírásgyűjtők nem fogadják el az építők fő ellenérvét, miszerint helyet kell biztosítani az itt parkoló gépkocsiknak. Szerintük a fizetőparkolás kiterjesztésével elég hely marad a környéken. Azt sem tartják elhanyagolható szempontnak, hogy egy busz károsanyag-kibocsátása mindössze huszada a személyautóénak. Az aktivisták nem osztják a beruházók azon véleményét sem, hogy a buszok zavarnák egymást egy buszsávban, és így nagyobb lenne a torlódás a Szent Gellért tér környékén, mert azokban a megállókban, ahol a gyors buszok nem állnak meg, lehetőség van buszöblök kialakítására.
Kiderült, hogy mikor indul a magyar űrhajós a Nemzetközi Űrállomásra