Előretörőben a banki értékesítés

Részben a „rámenős” biztosítási üzletkötőktől való idegenkedés az oka, hogy az ügyfelek egyre szívesebben kötnek biztosítást bankfiókokban, postahivatalokban – derült ki az IIR konferenciáján. Meglepő módon a tavalyi visszaesés után ennek ellenére ismét megugrott a „házaló” ügynökök létszáma.

Binder István
2002. 05. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németországban bankfiókokban vagy postahivatalokban adják el az életbiztosítási szerződések 19 százalékát, míg Franciaországban 60, Portugáliában pedig már 82,5 százalék ez az arány. Itthon viszont – bár tavaly több tízmilliárdos volt a hitelintézetektől befolyó díj – még csak formálódik a felek közötti kapcsolat – jelentették be az Institute for International Research (IIR) bankbiztosítási konferenciáján.
A magyar bankok elsősorban a saját forrású lakáskölcsönök és támogatott jelzáloghitelek mellé nyújtott lakossági megtakarítási életbiztosítások eladásában jeleskednek, de népszerűek az eszközalapokhoz kötött befektetési (unit-linked) módozatok, a klaszszikus lakásbiztosítások, illetve a folyószámlákhoz, bankkártyához kötött olcsó élet- és utasbiztosítások is.
Egyes biztosítók szerint nő az ellenérzés a túl agresszív, rámenős biztosítási üzletkötők iránt, az ügyfelek jobban bíznak a banki szakemberekben. Ennek némileg ellentmond, hogy a biztosítási ügynökök száma mostanra mintegy 20,4 ezer főre nőtt a tavaly év közepi 17 ezerről. Csakhogy 2000 végén még közel 23 ezer ügynököt tartott számon a Magyar Biztosítók Szövetsége statisztikája.
Salamon Károly, a takarékszövetkezetekkel együttműködő Allianz Hungária Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint a bankok a stabilitás miatt vonzóbbak az ügyfélnek, aki a biztosítás fedezetével egyúttal olcsóbb hitelhez is juthat. Hátrány viszont, hogy egy pénzintézet kellő szakértelem híján bonyolultabb, magasabb átlagdíjú biztosításokat nem tud eladni, s képtelen kezelni az esetleges károkat is.
Kepecs Gábor, a CIB, a Citibank és a Raiffeisen partnerének számító ÁB-Aegon vezérigazgatója szerint a következő tíz évben itthon az élet- és nyugdíjbiztosítások díjbevételei három-öt százalékkal gyorsabban nőnek majd (a bankokban is), mint a vagyoni ág.
A hazai piacvezető bankbiztosító az OTP-Garancia, amely 2001-ben 14,3 milliárd forint díjat gyűjtött az anyabank révén. A Generali-Providencia a Magyar Posta mellett több bankkal áll kapcsolatban, csakúgy, mint az ING N-N és az AXA. A K&H, az Erste és a Volksbank által alapított biztosítók pedig döntően saját anyabankjuknál értékesítenek. A postavállalat önálló biztosítókat is kívánt volna indítani, de lehet, hogy e kísérlet elakad a kormányváltás miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.