Az autó külső megjelenésén éppen csak annyit módosítottak, amennyi szükséges volt: a maga idejében forradalmi sziluett megmaradt, ám a napi divatnak megfelelően enyhén szögletesebbre – gyári szóhasználatban „urbánusabbra” – szabták, és a Honda újdonsült arculatának megfelelően méretes fényszórókkal szerelték fel. A karosszéria hosszabb és szélesebb lett, ám a magasság és a tengelytáv nem változott. Ugyancsak átdolgozták a csomagtér ajtaját. Ez továbbra is két részből áll, a hátsó szélvédő felfelé, az alsó szegmens oldalra nyílik. Míg azonban az elődnél az utóbbi mozgatásához fel kellett nyitni a karosszériára szerelt üvegpanelt, a 2002-es modellnél a fő ajtókeretre rögzített ablakkal küszöbölték ki ezt a kényelmetlenséget.
A dupla ajtót feltárva éri a legkellemesebb meglepetés a vásárlót. Az első CR-V még éppen elviselhető méretű, 374 literes rakterét a modellfrissítés során 40 százalékkal sikerült tágítani. Így már érthető az azonos tengelytáv mellett megnövelt hossz: az 527 literes térfogatra már büszke lehet a Honda, különösen, hogy a 60:40 arányban osztott hátsó üléseket 17 centiméternyit előretolhatjuk, ami további 100 literrel bővíti a csomagteret.
A CR-V a kategória legtágasabb utasterével is büszkélkedhet: a megnövelt méretű első és hátsó ülések csípőpontja között több mint egy méter a távolság. A kézifékkart az előzőnél visszafogottabb, komolyabb formatervű középkonzol vezető felőli oldalára, függőlegesen építették be. Így az automata váltóval szerelt változatoknál teljesen sík a padló, az utasok könnyedén közlekedhetnek a jármű belsejében.
Az első generációs CR-V sok dicséretet bezsebelt jól hangolt futóművéért, ám utóda még rajta is túltesz. A felfüggesztés és a kormánymű alapvetően a Civicből származik, ám a főbb komponenseket a sportos haszonjárművekre várható megpróbáltatásokra méretezték és hangolták. Alapáras a blokkolásgátló és a fékerőelosztó, és akár vészfékrásegítővel is felszerelhető az autó, a Honda azonban a jelek szerint főként a passzív biztonság terén kívánt maradandót alkotni: a körös-körül megerősített karosszériával igen magas értékelést céloztak meg az NCAP-törésteszten, valamint a gyalogosvédelmi vizsgálaton.
A CR-V tehát igen körültekintően megépített autó. Üröm az örömben, hogy továbbra sem rendelhető dízelmotorral. A vásárlóknak be kell érniük a Honda benzines i-VTEC családjának kétliteres, alumíniumépítésű négyhengeresével. Ennek intelligens, változó szelepvezérlése lehetővé teszi, hogy a motor egyszerre legyen takarékos, tiszta és mozgékony. A 150 lovas hajtómű átlagfogyasztása az ötfokozatú széria-sebességváltóval a csak szükség esetén aktiválódó, kifinomult négykerékhajtásnak köszönhetően kilenc liter körül alakul, és a választható négygangos automata váltóművel is csak fél literrel torkosabb.
Kiderült mi kell a washingtoni tárgyalások sikeréhez
