Frissebb, tágabb, jobb

A Honda CR-V Nyugat-Európa magasan legnépszerűbb SUV-ja volt az előző három évben. 1995 óta világszerte több mint egymillió darab talált belőle gazdára, a 2002-es CR-V megtervezése során ezért biztosra mentek a japán mérnökök. Nem változtattak a nyertes csapaton, finomítottak viszont a kevésbé szerencsés részleteken.

Jávor Béla
2002. 05. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autó külső megjelenésén éppen csak annyit módosítottak, amennyi szükséges volt: a maga idejében forradalmi sziluett megmaradt, ám a napi divatnak megfelelően enyhén szögletesebbre – gyári szóhasználatban „urbánusabbra” – szabták, és a Honda újdonsült arculatának megfelelően méretes fényszórókkal szerelték fel. A karosszéria hosszabb és szélesebb lett, ám a magasság és a tengelytáv nem változott. Ugyancsak átdolgozták a csomagtér ajtaját. Ez továbbra is két részből áll, a hátsó szélvédő felfelé, az alsó szegmens oldalra nyílik. Míg azonban az elődnél az utóbbi mozgatásához fel kellett nyitni a karosszériára szerelt üvegpanelt, a 2002-es modellnél a fő ajtókeretre rögzített ablakkal küszöbölték ki ezt a kényelmetlenséget.
A dupla ajtót feltárva éri a legkellemesebb meglepetés a vásárlót. Az első CR-V még éppen elviselhető méretű, 374 literes rakterét a modellfrissítés során 40 százalékkal sikerült tágítani. Így már érthető az azonos tengelytáv mellett megnövelt hossz: az 527 literes térfogatra már büszke lehet a Honda, különösen, hogy a 60:40 arányban osztott hátsó üléseket 17 centiméternyit előretolhatjuk, ami további 100 literrel bővíti a csomagteret.
A CR-V a kategória legtágasabb utasterével is büszkélkedhet: a megnövelt méretű első és hátsó ülések csípőpontja között több mint egy méter a távolság. A kézifékkart az előzőnél visszafogottabb, komolyabb formatervű középkonzol vezető felőli oldalára, függőlegesen építették be. Így az automata váltóval szerelt változatoknál teljesen sík a padló, az utasok könnyedén közlekedhetnek a jármű belsejében.
Az első generációs CR-V sok dicséretet bezsebelt jól hangolt futóművéért, ám utóda még rajta is túltesz. A felfüggesztés és a kormánymű alapvetően a Civicből származik, ám a főbb komponenseket a sportos haszonjárművekre várható megpróbáltatásokra méretezték és hangolták. Alapáras a blokkolásgátló és a fékerőelosztó, és akár vészfékrásegítővel is felszerelhető az autó, a Honda azonban a jelek szerint főként a passzív biztonság terén kívánt maradandót alkotni: a körös-körül megerősített karosszériával igen magas értékelést céloztak meg az NCAP-törésteszten, valamint a gyalogosvédelmi vizsgálaton.
A CR-V tehát igen körültekintően megépített autó. Üröm az örömben, hogy továbbra sem rendelhető dízelmotorral. A vásárlóknak be kell érniük a Honda benzines i-VTEC családjának kétliteres, alumíniumépítésű négyhengeresével. Ennek intelligens, változó szelepvezérlése lehetővé teszi, hogy a motor egyszerre legyen takarékos, tiszta és mozgékony. A 150 lovas hajtómű átlagfogyasztása az ötfokozatú széria-sebességváltóval a csak szükség esetén aktiválódó, kifinomult négykerékhajtásnak köszönhetően kilenc liter körül alakul, és a választható négygangos automata váltóművel is csak fél literrel torkosabb.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.