Bár szakított a praktikus és jellegzetessé vált ferde háttal, a szedán részben megőrizte az egyelőre továbbra is gyártásban maradó ötajtós és kupémodellek sziluettjét. A meredek szélvédő és a hosszan lejtő hátsó ablak nem változott, a farrész azonban hoszszabb lett, hogy helyet szorítson a csomagtartó fedelének. A megoldás esztétikus, habár hátulnézetből túlontúl japán egyenfazont mutat az autó.
A márka rajongóinak azonban mégsem kell kétségbeesniük, mert az autó többi eleme száz százalékig Saab maradt. Az utastérben a már jól ismert kép fogadja az embert: letisztult rajzolatú műszerek, ívelt műszerfal, az emelkedő övvonalat hangsúlyozó ajtóbetétek és természetesen a középkonzolra helyezett gyújtászár. A részleteken azonban kisebb-nagyobb módosításokat hajtottak végre. A díjnyertes SAHR aktív fejtámlarendszer második generációja még gyorsabban reagál a ráfutásos baleseteknél, a jelenleginél hosszabb tengelytáv és szélesebb nyomtáv pedig (azonos külső hossz mellett) a hátsó utasok komfortérzetére van jótékony hatással.
A karosszéria sarkaihoz közelebb helyezett kerekek ugyanakkor a Sport Sedan stabilitását is nagyban javítják. A precíz úttartás és irányíthatóság elsődleges szempont a sportos prémium limuzinok szűk szegmensében. Ennek érdekében számos, házon belül kifejlesztett újdonság került a 9-3-ba. A független felfüggesztésű hátsó futóművet passzív kormányzással szerelték fel, a tömérdek menetstabilizáló elektronikát pedig kifejezetten felhasználóbarátra hangolták.
A Sport Sedan három benzines és egy dízelmotorral rendelhető – mondani sem kell, hogy mindegyiket turbófeltöltő izmosítja. Az új fejlesztésű benzinmotorok mind kétliteresek, teljesítményük és karakterisztikájuk azonban alapvetően eltérő: az 1.8t típusjelű hajtómű 150, a 2.0t 175, míg a 2.0T 210 lóerős. A gázolajas motor a jól ismert 2.2 TiD 125 lóerővel. A 9-3 szervizintervallumát jelentősen megnövelték az elődjéhez képest, egy különleges algoritmus pedig a vezetési stílustól függően határozza meg az olajcsere esedékességét.
Az új Saabot a vezető köré tervezték, ami nemcsak a vezetés élményében mutatkozik meg, hanem a testre szabható elektronikában is. A Profiler funkció révén számos berendezés – így például a riasztó, a parkolóradar, az esőérzékelős ablaktörlők vagy a kétzónás, a napfény intenzitását mérő klíma – beállításait tárolhatják a sofőrök.
A Sport Sedan fedélzetén az adatforgalmat üvegszálas hálózatra bízták, amelynek átviteli sebessége ötvenszer nagyobb, mint a hagyományos kábeleké. Az autóiparban elsőként Bluetooth vezeték nélküli adatátviteli rendszerrel szerelték fel a gépkocsit, így a Saab utasainak hordozható számítógépei és mobiltelefonjai az autó közvetlen közelében azonnal rácsatlakozhatnak annak telekommunikációs hálózatára.
A hagyományosan négy felszereltségi szinten – Linear, Arc, Vector és a sportos Aero – kínált autó árát és adottságait tekintve a BMW 3, az Audi A4 és a Volvo S60 babérjaira tör. Az új 9-3 már megrendelhető, a gyár azonban csak szeptemberre ígéri az első autók leszállítását.
Kiderült mi kell a washingtoni tárgyalások sikeréhez
