Népautó a belső sávban

A 275 lóerős Volkswagen Passat W8 akár a gyorsulási versenyek sztárja is lehetne. A kocsi stílusától azonban semmi nem áll távolabb, mint a hivalkodás, annak ellenére, hogy olyan műszaki paraméterekkel és extrákkal dicsekedhet, amelyekről más autók tulajdonosai nem is álmodhatnak.

Vadász Gabriella
2002. 05. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bemutatása óta a Passat sikerszériája a Volkswagennek. Elsősorban az ezt a modellt választó milliónyi középvezető alapozta meg a középkategóriás VW sikerét. Az eladott mennyiség döntő részét persze nem a sokhengeres csodamasinák, hanem az alapváltozatnak számító 1,6-os benzines és 1,9-es TDI-modellek változatai teszik ki.
Ezekhez képest a Passat W8 4motion Tiptronic valóságos tour de force, azaz erőfitogtatás a Volkswagen részéről. Már az autó teljes neve is sokkal veretesebben cseng egy tucatautóénál. Történelmi, irodalmi olvasmányainkból középkori spanyol nemesek esetében szokhattunk hozzá az ilyen hosszú nevekhez.
De lássuk, mit is fednek a szokatlan szavak! A W8 a motor hengerszámára, illetve azok különleges elrendezésére utal. Nyolc henger már önmagában is szokatlan egy Toyota Avensis-méretű autóban, ám igazi unikummá az avatja az erőforrást, hogy a hengerek nem a jól bevált V, hanem W alakban, azaz négy hengersorban helyezkednek el. A négyliteres masina 275 lóerőt ad le, nyomatéka durván akkora, mint három 1,4-es Polóé együttvéve. Nem nehéz elképzelni, hogy csupán az első kerekeken át szinte lehetetlen ekkora erőt az útra vinni. Ezzel el is érkeztünk a következő rövidítésig: 4motion. Ez a VW összkerékhajtását jelöli, amelyet még az Auditól örökölt a márka. A Torsen-differenciált nem egy skandináv mérnökről nevezték el, hanem a torque sensing, azaz a nyomaték érzékelése szavak rövidítéséből keletkezett. Amikor a rendszer érzi, hogy az első kerekek már nem bírnak az iszonyatos nyomatékkal, automatikusan egyre több vonóerőt juttat a hátsókhoz is, s így az autó megőrzi stabilitását.
A Tiptronic szintén műszó, a váltó fajtáját takarja. Normál automatikus váltóról van szó, amely azonban kézzel kapcsolható üzemmódban is használható. E második váltási síkba tolva, a kart előrepöccintve föl, hátrahúzva visszaválthatunk – természetesen kuplungolás nélkül.
A csúcs-Passat egyik legérdekesebb választható extrafelszerelése a szolár-napfény tető. Menet közben hagyományos napfénytetőként funkcionál, amikor azonban a tűző napon hagyjuk parkolni az autót, napelemei segítségével működteti a légkondit, hogy a kocsi utastere ne forrósodjon föl. Az alapáron 14 millióba kerülő Passat ára egyébként könnyedén följebb tornázható, hiszen a bőrrel bevont, elektromos mozgatású fotelekért egy-, a fedélzeti televízióval kiegészített navigációs rendszerért további 1,3 milliót kérnek. Van felár nélküli opció is: ha a megrendelő nem szeretne hivalkodni Passatja tudásával, kérésére nem szerelik föl az árulkodó típusjelzést az autó farára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.