Mindezt egy katonai radar rögzítette. Eddig 78 holttestet találtak, de a viharos idő nehezíti a kutatást.
A Reuters beszámolója szerint a hatóságok kezdetben azt feltételezték: a hirtelen légnyomásváltozás miatt a pilóta elveszítette a gép feletti uralmat és az lezuhant, esetleg a levegőben felrobbant. Felmerült az a lehetőség is, hogy a China Airlenes Boeing 747-es gépe összeütközött egy másik repülővel.
Az első feltevést azonnal cáfolták a polgári légi irányítás radarmegfigyelői, mert a nagy magasságban haladó gép vészjelzések leadása nélkül, váratlanul eltűnt a képernyőről. Emellett attól a ponttól, ahol utoljára látták, nyolcvan kilométerre is találtak a helybéliek a repülőről származó tárgyakat a földeken. Változatlanul nincs azonban válasz arra a kérdésre, mi okozta a szerencsétlenséget. Egy orvos a Reutersnak elmondta: a megtalált áldozatok csontjai szinte szilánkokra törtek, égésnyomokat azonban nem talált a holttesteken.
Alig több mint egy hónap alatt ez volt a harmadik ázsiai légi katasztrófa. Április 15-én az Air China Boeing 767-es gépe a dél-koreai Puszan repülőterének közelében hegynek ütközött, a fedélzetén a 166 emberrel. A kínai légitársaság gépe az erős szél miatt az ellenkező oldalról közelítette meg a leszállópályát, de a manőver nem sikerült, a gép a hátsó felével a földnek csapódott. Az elöl ülők közül 54-en túlélték a katasztrófát, de a többi utas meghalt.
Május 7-én is egy kínai gépet ért baleset: száztizenkét emberrel a fedélzetén a Sárga-tengerbe zuhant a Northern Airlines légitársaság MD–82-es típusú repülőgépe.
A tajvani China Airlines légitársaság a mostani balesettel rekordot döntött:1994 óta már négy repülőszerencsétlenség írható a számlájára. A tajvani kormány leállíttatta a hasonló típusú gépeket, és elrendelte felülvizsgálásukat.
Belefáradtak az emberek a baloldali ideológiába
