Benda György, a főpolgármesteri hivatal tömegközlekedési alosztályának tanácsosa lapunknak elmondta: határozott álláspontjuk, hogy az egyes buszra nincs szükség a városban. Kifejtette, hogy a Mexikói utat és az Etele teret összekötő járatot a földalatti és a 49-es villamos – pusztán egy átszállással – pótolja, ráadásul a földalattin való utazással sok időt lehet megtakarítani. Úgy gondolja, hogy a járatot nem lehet gazdaságosan kihasználni, ráadásul minden nagyobb csomópontot érint az útvonal, amely a gyors célba érést jelentős mértékben korlátozza. Az, hogy az említett útszakaszon buszsávot jelöljenek ki, szintén nem oldható meg, mert az útfelület nagysága is korlátozott. Benda György nem tartja valószínűnek, hogy az 1-es busz újraindítása esetén az autóval közlekedők száma csökkenne, mert szerinte így is kényelmesebb a dugóban az autóban ülni, mint a zsúfolt autóbuszon állni.
Zettner-Kovács Krisztián, Terézváros alpolgármestere kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy az 1-es busz újraindításával kapcsolatos kezdeményezésüket a fizető-parkolók elterjedésével is indokolták, ami jelentősen megnehezíti az autóval való munkába járást. A kerület megkereste a közigazgatási hivatalt is, mert a főpolgármester előterjesztésük figyelmen kívül hagyásával mulasztásos törvénysértést követett el. Kifejtette, hogy a Deák téri átszállás a kerület több mint tízezer idős lakója számára túl nagy megterhelést jelent, hiszen az említett átszállóhely átjárhatósága csúcsidőben korlátozott. A földalatti lépcsői az időseknek megterhelők, számukra a busz jelentené az igazi segítséget.
Befejezték a helyszínelést Agárdnál, hamarosan helyreáll a rend
