Valószínű, hogy a pilóta sorozatos hibái vezettek a katasztrófához – nyilatkozta lapunknak Kreith Eduárd, a hajdúszoboszlói repülőteret üzemeltető Aeroclub vezetője. Szemtanúk állítása szerint ugyanis S. Péter leszálláskor felkapta a gép orrát, és meredeken emelkedni kezdett. Kreith szerint – mivel a pilóta hosszú évek alatt igen sokat repült – a rossz helyzetfelismerést és a hibás manővereket csak azzal lehet magyarázni, hogy a kánikulában S. Péter fizikailag és szellemileg kifáradt, és képtelen volt a mindig nagy figyelmet igénylő leszállási manőverre koncentrálni.
Az igazságügyi szakértők akár hetekig tartó vizsgálatainak lezártáig nem lehet biztosat mondani arról, hogy valójában mi okozta a tragédiát – mondta lapunknak Gyulai József, a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője. Az emberi mulasztás és az időjárás okozta dekoncentráció egyaránt szóba jön, ám alaposan meg kell vizsgálni annak lehetőségét is, hogy nem történt-e műszaki hiba, mert csak így zárható ki a másodlagos felelősség. Az 1986-ban újjáalakult hajdúszoboszlói repülőklub történetében halálos balesetre mind ez idáig nem volt példa.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban