A pontonhidak megnyitásakor a tranzitdíjakat a géphajók teljesítménye és a bárkák hordképessége után állapítják meg jelenleg is, ám míg 1999–2000-ben minden kilowatt, illetve tonna után 15 márkát kértek a jugoszláv hatóságok, jelenleg az átkelésért 30 eurócentet kell fizetni. Mindez azonban még nem elegendő a folyamatos kereskedelemhez. A fuvarozásban érintettek szerint a korlátozások teljes feloldására lesz szükség a szerbiai szakaszon is. Erre azonban legkevesebb másfél évet várni kell.
Kedvező jel, hogy Újvidéknél megtisztítják a Duna-medret, kiemelik a hídroncsokat, a közeljövőben várhatóan a lebombázott átkelőket is helyreállítják. A Mahart jelenleg hat tolóhajót és negyven bárkát üzemeltet az Al-Dunán. A délszláv háborúkat megelőzően a magyar cég a folyó alsó szakaszán évente 800-900 ezer tonna árut szállított, 1991 óta egyik évben sem érte el a forgalom a félmillió tonnát.
Bővebben a 13. oldalon
Putyin kezébe rózsa került Amerikában, ez az oka + videó
