A testület vezetője szerint stratégiai váltásra van szükség a közoktatásban. Ezt a véleményét többek között azzal támasztotta alá, hogy a tanács az 5., és 9. évfolyamon, és szakiskolák 9. és 10. osztályaiban a közelmúltban végzett vizsgálatokat összehasonlította az említett PISA 2000 felméréssel, és ezek eredményei „gyakorlatilag egybeestek”. A testület által tapasztal negatívumok közül Loránd Ferenc kiemelte a szakiskolák általuk tragikusnak vélt helyzetét, amelyet, mint mondta: a bukások arányának növekedése bizonyít.
Az említett PISA-vizsgálat az olvasásra, illetve a szövegértésre vonatkozott, amelyben a magyar iskolások elmaradtak a nemzetközi átlagtól. Az OKNT ezzel kapcsolatban az iskolázás kezdő szakaszában folyó pedagógiai munka tárgyi és személyi feltételei-nek radikális javítását tartja célszerűnek.
A magyar diákok természettudományos teljesítménye elérte az OECD-országok átlagát, matematika tudásuk viszont alatta maradt. A tanács várhatóan e két tantárgy tanításának modernizációját, és a tartalmi-tantervi szabályozás felülvizsgálatát is javasolja majd az oktatási kormányzatnak.
Három nap alatt öt vendége is lesz a Harcosok órájának
