Elhibázott landolás

Fékhiba miatt nem tudott megállni a repülőtéren egy kisgép Nagy-Britanniában, amely az úgynevezett átstartolás után a szomszédos autópályába csapódott. Az elhibázott manőver a pilóta életét követelte, az L–39-es utasa kisebb sérülésekkel úszta meg a balesetet.

Grimm Balázs
2002. 06. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elhibázta a leszállást egy kétszemélyes kisrepülőgép pilótája a nagy-britanniai Duxford repülőterén, így az L–39-es előbb átstartolt a kifutópálya fölött, majd a szomszédos autópályának ütközve fejezte be a landolást. A Cambridgeshire megyében, Londontól nyolcvan kilométerre északra vasárnap történt balesetben a repülőgép pilótája, Gary Clarke életét vesztette, míg utasa kisebb sérülésekkel megúszta a szerencsétlenséget. A hétvégéken különösen forgalmas M11-es autópályán közlekedők közül – a csodával határos módon – senki nem sérült meg – közölte a BBC.
A helyi rendőrség szóvivője szerint a pilóta halálát az okozta, hogy kiesett a repülőgépből, miközben a baleset történt. A magántulajdonban lévő L–39-es már földet ért a duxfordi repülőtéren, amikor kiderült, hogy nem működik a fék. Nem tudott megállni, ezért kénytelen volt átstartolni, majd a manővert az autópályán befejezni – tette hozzá.
A baleset miatt lezárt M11-es autópályát tegnap délelőttre tisztították meg a gép, a repülőtér átszakított fakerítése és a központi sávelosztó törmelékeitől.
A repülőgépet a baleset előtti napokon vizsgálták meg, és kiváló állapotban volt – nyilatkozta az angol hírtelevíziónak Ken Lyndon-Dykes, aki Gary Clarke-kel közösen birtokolta az L–39-est.
A nyugati országokban Hawk néven futó repülőgépekkel azonos felépítésű L–39-esek a hajdani Szovjetunió és a Varsói Szerződés tagországainak standard-szabványosított gyakorlógépei voltak a hetvenes és nyolcvanas években. Ilyen gép szerepelt egy James Bond-film nyitójelenetében. Az 1968 óta gyártott egymotoros, kétüléses L–39-eseket egészen a közelmúltig gyártották; a legtöbbet 1989-ben adták el belőlük. Több mint kétezerkétszáz L–39-es szolgál magán- és katonai tulajdonosokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.