Magyarország vezető közúti árufuvarozó cége, a Hungarocamion Rt. fokozatosan kivonul a megrendelői piacról; a jövőben elsősorban a multinacionális cégek által hazánkba telepített európai és regionális disztribúciós központjaira, ezen belül is az elektronikai cikkek és az autóalkatrészek szállítására kívánnak összpontosítani. A Hungarocamion 1200 járműve a 2001-es üzleti évben 131 millió kilométer megtétele mellett hetvenezer fuvart bonyolított, a cég 33,4 milliárd forint árbevételt ért el – mondta el egy tegnapi sajtótájékoztatón Urbán Lajos, a Hungarocamion Rt. vezérigazgató-helyettese. Elsősorban azért nyitnak a régiós alapokon létrehozott profitcentrumok felé, mert ezek az európai uniós csatlakozás után is a multinacionális cégek központjai lesznek. Mint ismeretes, a közelmúltban a Hungarocamion nyerte el a Samsung pályázatát, amelyben a Magyarországon működő európai elosztóközpontjukhoz kerestek szállítót: ez a cégnek évente 12 ezer fuvart és négymilliárd forintos forgalmat jelent. Horváth Miklós, a Hungarocamion Rt. igazgatósági tagja elmondta: a tőkekoncentráció és a cégek költséghatékony működése miatt fokozatosan átalakul Európa szállítási térképe, ebben a versenyben azok a cégek maradnak fenn, amelyek elnyerik a legnagyobb megrendeléseket, és megfelelő az eszközparkjuk.

Menczer: Zelenszkij elmondta, hogy ő is irányítja a Tisza Pártot