Csak ínyenceknek

A Subaru idehaza a méltatlanul háttérbe szoruló márkák közé tartozik. Csúcsmodelljük, a Legacy nemrég megújult. A lényeget szerencsére nem érintette a változás.

Vadász Gabriella
2002. 07. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt tartják a Subarukról, hogy az örökkévalóságnak készülnek. Való igaz, a kis japán márka talán az egyetlen, amely szinte sosem szerepel a visszahívási akciókat kezdeményező gyárak között. Ebből kiindulva nálunk sikere lehetne a cégnek, hiszen a Volkswagenek is azért felülértékeltek a használtautó-piacon, mert az a hír járja róluk, hogy tartósak, illetve az „Opel sose kop el” – az utóbbi években több ízben tévesnek bizonyuló – sarkigazság is nálunk született. Mégis, a Subarunak nem megy jól idehaza. Az emberek félnek az állandó összkerékhajtás miatti nagy fogyasztástól. Indokolatlanul. Az általunk tesztelt 125 lóerős Legacy kombi 10-11 liter közötti értékeket produkált – azaz az autó méretéhez és tömegéhez képest elfogadható volt az étvágya.
Előny a Subaru oldalán, hogy nem minden utcasarkon áll egy belőle, s a tolvajok is csak a vállukat vonogatják a márkanév hallatán. Tény viszont, hogy a Fuji Heavy Industries leányvállalata nem kínál dízelmotort modelljeihez, s a legolcsóbb Subaru is jó öt és fél millióba kerül.
Az általunk tesztelt Legacy kombiért GL-kivitelben nyolcmilliót kérnek el – ez már komoly érv az autó ellen. A Legacy hatalmas ugyan, gazdag a felszereltsége, minősége és tartóssága pedig megkérdőjelezhetetlen, ennyiért azonban csak a Subaru szűk, de elkötelezett és hűséges vevőköre szemezget a kocsival. Talán néhány év múlva, az életszínvonal emelkedése után több ember engedheti meg magának, hogy olyan autót vegyen, amely drágább ugyan, mint a konkurencia, de különleges, és élmény a vezetése.
Márpedig a Legacy ilyen. Nem kiugró ugyan a motor teljesítménye, de az összkerékhajtásnak és az igényes futóműnek köszönhetően valószínűtlenül nagy kanyarsebességek érhetők el a kocsival. A másik Subaru-jellegzetesség a boxermotor. Építési módjából fakadóan – a két-két henger egymással szemben jár, így a hengersorok által keltett rezgések kiegyenlítődnek – utánozhatatlanul sima a járása, és csöndes is. Nem elhanyagolható érv a Legacy mellett, hogy könnyű terepen is elboldogul az autó. A terepáttétel javítja az összkerekes hajtáslánc kapaszkodóképességét – nem véletlen, hogy Európában éppen Svájcban a legnépszerűbb a Subaru.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.