Azt tartják a Subarukról, hogy az örökkévalóságnak készülnek. Való igaz, a kis japán márka talán az egyetlen, amely szinte sosem szerepel a visszahívási akciókat kezdeményező gyárak között. Ebből kiindulva nálunk sikere lehetne a cégnek, hiszen a Volkswagenek is azért felülértékeltek a használtautó-piacon, mert az a hír járja róluk, hogy tartósak, illetve az „Opel sose kop el” – az utóbbi években több ízben tévesnek bizonyuló – sarkigazság is nálunk született. Mégis, a Subarunak nem megy jól idehaza. Az emberek félnek az állandó összkerékhajtás miatti nagy fogyasztástól. Indokolatlanul. Az általunk tesztelt 125 lóerős Legacy kombi 10-11 liter közötti értékeket produkált – azaz az autó méretéhez és tömegéhez képest elfogadható volt az étvágya.
Előny a Subaru oldalán, hogy nem minden utcasarkon áll egy belőle, s a tolvajok is csak a vállukat vonogatják a márkanév hallatán. Tény viszont, hogy a Fuji Heavy Industries leányvállalata nem kínál dízelmotort modelljeihez, s a legolcsóbb Subaru is jó öt és fél millióba kerül.
Az általunk tesztelt Legacy kombiért GL-kivitelben nyolcmilliót kérnek el – ez már komoly érv az autó ellen. A Legacy hatalmas ugyan, gazdag a felszereltsége, minősége és tartóssága pedig megkérdőjelezhetetlen, ennyiért azonban csak a Subaru szűk, de elkötelezett és hűséges vevőköre szemezget a kocsival. Talán néhány év múlva, az életszínvonal emelkedése után több ember engedheti meg magának, hogy olyan autót vegyen, amely drágább ugyan, mint a konkurencia, de különleges, és élmény a vezetése.
Márpedig a Legacy ilyen. Nem kiugró ugyan a motor teljesítménye, de az összkerékhajtásnak és az igényes futóműnek köszönhetően valószínűtlenül nagy kanyarsebességek érhetők el a kocsival. A másik Subaru-jellegzetesség a boxermotor. Építési módjából fakadóan – a két-két henger egymással szemben jár, így a hengersorok által keltett rezgések kiegyenlítődnek – utánozhatatlanul sima a járása, és csöndes is. Nem elhanyagolható érv a Legacy mellett, hogy könnyű terepen is elboldogul az autó. A terepáttétel javítja az összkerekes hajtáslánc kapaszkodóképességét – nem véletlen, hogy Európában éppen Svájcban a legnépszerűbb a Subaru.
A Pilis mélyéről érkeztek a segélykiáltások, a kutató-mentők komoly bajt sejtettek














