Évek óta polémia folyik a hajdú-bihari és a szabolcsi önkormányzati vezetők között az M3-as Polgártól Nyíregyháza felé haladó szakaszáról. Korábban úgy tűnt: a Debrecent is bekapcsoló Polgár–Pród–Nyíregyháza nyomvonal mellett döntenek, már csak azért is, mert ez a variáció kiváltja a több tízmilliárdos költséggel megépítendő új M4-est Debrecen és Nyíregyháza között. A kormányváltás után a kizárólag Nyíregyházának kedvezményező B nyomvonal került előtérbe.
A küszöbön álló közmeghallgatás kapcsán Kósa Lajos debreceni polgármester elmondta: a város el tudja fogadni a B nyomvonalat, abban az esetben, ha a Debrecent elkerülő körgyűrűből megépül a déli célkör Sáránd községtől délre a 47-esig. Ebben a változatban nélkülözhetetlen, hogy a Debrecen és Nyíregyháza közötti M4-es megépüljön.
Parragh Dénes, a Fidesz nyíregyházi városi képviselő-csoportjának vezetője elmondta: a B nyomvonal mellett a D is elfogadható, mert ezzel a variációval megspórolható a Debrecen–Nyíregyháza közötti M4-es megépítése.
A nyíregyházi városvezetéshez közel álló forrásaink szerint a város szocialista képviselői már nem zárkóznak el attól a megoldástól, hogy a D nyomvonal épüljön meg. Csabai Lászlóné, Nyíregyháza MSZP-s polgármestere elmondta: egyetért Kósa Lajossal abban, hogy a B nyomvonal megépülése esetén azzal egy időben meg kell építeni a debreceni déli elkerülő utat is. A polgármester mindezek ellenére továbbra is ragaszkodik a B nyomvonalhoz.
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek