Az amerikai és a japán piacon egyaránt nagymértékben növelhető a magyar termékek jelenléte. Az Egyesült Államokban high-tech és ruházati konfekciók, illetve a motorfelújításhoz szükséges alkatrészek iránt nő mostanság a kereslet, Japánban pedig sok egyéb mellett a magyar bor és a márkás porcelánok iránt nő az érdeklődés – derült ki az ITD Hungary és a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett üzletember-találkozón. Amint azt Tóth Tibor, az ITD tokiói irodájának vezetője elmondta, mindössze háromszáz magyar cég van jelen a japán piacon, és a keleti szigetország 350 milliárd dolláros importjából mindössze egy ezreléket képviselnek a magyar termékek. Az olyan élelmiszer-ipari termékek iránt, mint a sertés- és baromfihús, libatoll, libamáj és méz, már korábban is érdeklődést mutatott a japán piac, újabban viszont a magyar bor, a herendi, a Zsolnay-porcelán és a hazánkban gyártott elektronikai alkatrészek iránt is mutatkozik kereslet. Forszírozzák a beszállítói kapcsolatok erősítését is.
A Los Angelesben működő kirendeltséget vezető Király Ödön arra hívta fel a figyelmet, hogy az Egyesült Államok nem ér véget New York város határainál. Meglehetősen jó, és a magyar vállalkozások által eddig szinte egyáltalán nem felfedezett piacok vannak Los Angeles térségében, ahol különösen a precíziós termékek, a magas minőséget képviselő high-tech gyártmányok, illetve a ruházati kollekciók iránt mutatkozik nagy kereslet.
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek