Tovább bővíthető a tengerentúli piac

2002. 07. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai és a japán piacon egyaránt nagymértékben növelhető a magyar termékek jelenléte. Az Egyesült Államokban high-tech és ruházati konfekciók, illetve a motorfelújításhoz szükséges alkatrészek iránt nő mostanság a kereslet, Japánban pedig sok egyéb mellett a magyar bor és a márkás porcelánok iránt nő az érdeklődés – derült ki az ITD Hungary és a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett üzletember-találkozón. Amint azt Tóth Tibor, az ITD tokiói irodájának vezetője elmondta, mindössze háromszáz magyar cég van jelen a japán piacon, és a keleti szigetország 350 milliárd dolláros importjából mindössze egy ezreléket képviselnek a magyar termékek. Az olyan élelmiszer-ipari termékek iránt, mint a sertés- és baromfihús, libatoll, libamáj és méz, már korábban is érdeklődést mutatott a japán piac, újabban viszont a magyar bor, a herendi, a Zsolnay-porcelán és a hazánkban gyártott elektronikai alkatrészek iránt is mutatkozik kereslet. Forszírozzák a beszállítói kapcsolatok erősítését is.
A Los Angelesben működő kirendeltséget vezető Király Ödön arra hívta fel a figyelmet, hogy az Egyesült Államok nem ér véget New York város határainál. Meglehetősen jó, és a magyar vállalkozások által eddig szinte egyáltalán nem felfedezett piacok vannak Los Angeles térségében, ahol különösen a precíziós termékek, a magas minőséget képviselő high-tech gyártmányok, illetve a ruházati kollekciók iránt mutatkozik nagy kereslet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.