A járműjavítósok féltik az állásukat

A Debreceni Járműjavító Kft. sérelmezi, hogy a MÁV Rt. nem az általuk vezetett konzorciummal, hanem a Dunavagon Kft.-vel kötött szerződést 150 darab új vasúti kocsi bérbeadásáról. A debreceniek attól tartanak, hogy a Dunavagontól nem kapnak megrendelést, és így több száz munkavállalót lesznek kénytelenek az utcára tenni.

2002. 08. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zágonyi Imre, a Debreceni Járműjavító Kft. felügyelőbizottságának tagja a szocialista párt székházában tartott tegnapi tájékoztatóján elmondta: cégük 2000 óta készül e szerződés teljesítésére. A MÁV által kiírt pályázaton a szombathelyi és a miskolci járműjavítóval együtt indultak, öt másik céggel együtt. Ám a pályázatot a MÁV áprilisban eredménytelennek nyilvánította, és a pályázók közül hárommal, köztük a GE Capitallal és a debreceni konzorciummal kezdett tárgyalásokat. A zászló a GE-nek állt, amely 21,5 eurós napi bérleti díjat kínált, s amely a háttértárgyalások szerint szívesen gyártatott volna a debreceniekkel. Néhány hét után azonban a tárgyalások megfeneklettek, a GE pedig kiszállt az üzletből. Ezután a konzorcium egy banki finanszírozóval a háttérben újabb ajánlatot adott, ám a MÁV Rt. vezetése nem velük, hanem a Dunavagon Kft.-vel állapodott meg. Ez Zágonyi szerint azért sérelmes, mert semmi esély sincs arra, hogy az üzletben beszállítóként részt vegyenek, s ezzel Debrecenben a hétszáz fős létszámból három-négyszáz embernek kerül veszélybe az állása.
Az ügy kapcsán Kupor Lajos, a győztes cég vezetője elmondta: a MÁV vezetése akkor kereste meg, amikor a GE Electric visszalépett. Cégük hasonló díjjal, naponta 21,5 euróért vállalta egy új vasúti kocsi bérbeadását. Hasonló konstrukcióban a Dunavagon már régen együtt dolgozik a MÁV-val, jelen pillanatban is több száz kocsit bérel a cégtől a vasút. A júliusban megkötött szerződés szerint a Dunavagonnak februárban kell az első kocsit a MÁV rendelkezésére bocsátania, ezért legkésőbb szeptember elejére minden alvállalkozóval meg kívánnak állapodni. A debreceni cég már jelezte, hogy vállalkoznának a 150 kocsi legyártására, az ajánlati dokumentációt szerdán veszik át a Dunavagontól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.