Zágonyi Imre, a Debreceni Járműjavító Kft. felügyelőbizottságának tagja a szocialista párt székházában tartott tegnapi tájékoztatóján elmondta: cégük 2000 óta készül e szerződés teljesítésére. A MÁV által kiírt pályázaton a szombathelyi és a miskolci járműjavítóval együtt indultak, öt másik céggel együtt. Ám a pályázatot a MÁV áprilisban eredménytelennek nyilvánította, és a pályázók közül hárommal, köztük a GE Capitallal és a debreceni konzorciummal kezdett tárgyalásokat. A zászló a GE-nek állt, amely 21,5 eurós napi bérleti díjat kínált, s amely a háttértárgyalások szerint szívesen gyártatott volna a debreceniekkel. Néhány hét után azonban a tárgyalások megfeneklettek, a GE pedig kiszállt az üzletből. Ezután a konzorcium egy banki finanszírozóval a háttérben újabb ajánlatot adott, ám a MÁV Rt. vezetése nem velük, hanem a Dunavagon Kft.-vel állapodott meg. Ez Zágonyi szerint azért sérelmes, mert semmi esély sincs arra, hogy az üzletben beszállítóként részt vegyenek, s ezzel Debrecenben a hétszáz fős létszámból három-négyszáz embernek kerül veszélybe az állása.
Az ügy kapcsán Kupor Lajos, a győztes cég vezetője elmondta: a MÁV vezetése akkor kereste meg, amikor a GE Electric visszalépett. Cégük hasonló díjjal, naponta 21,5 euróért vállalta egy új vasúti kocsi bérbeadását. Hasonló konstrukcióban a Dunavagon már régen együtt dolgozik a MÁV-val, jelen pillanatban is több száz kocsit bérel a cégtől a vasút. A júliusban megkötött szerződés szerint a Dunavagonnak februárban kell az első kocsit a MÁV rendelkezésére bocsátania, ezért legkésőbb szeptember elejére minden alvállalkozóval meg kívánnak állapodni. A debreceni cég már jelezte, hogy vállalkoznának a 150 kocsi legyártására, az ajánlati dokumentációt szerdán veszik át a Dunavagontól.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!