Bel-Buda fejlődéséről tárgyalt Schmitt Pál

A közlekedés, a környezetvédelem és a lakótelepek problémáinak rendezését ígérte Schmitt Pál független főpolgármester-jelölt, miután tegnap találkozott a négy belbudai polgármesterrel. Schmitt Pál bejelentette: kezdeményezni fogja a panellakók egyesületének létrehozását, amely érdekképviseletként működne és megtenné az első lépéseket az épületek felújítása érdekében.

Gidró Kriszta
2002. 08. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy Gábor Tamás I. kerületi, Bencze B. György II. kerületi, Juhos Katalin XI. kerületi és Mitnyan György XII. kerületi polgármesterrel találkozott tegnap Schmitt Pál. A független főpolgármester-jelölt a megbeszélés után kijelentette: csakúgy, mint korábbi kerületi látogatásai alkalmával, most is a városrészek problémáiról tájékozódott a vezetőktől. A négy belbudai kerületről szólva Schmitt Pál elmondta: látható fejlődést tapasztalt a közbiztonság területén, hiszen mind a négy városrész komoly erőfeszítéseket tett ennek érdekében. Így a legveszélyeztetettebb területeken például térfigyelő rendszert alakítottak ki. A város többi részéhez hasonlóan komoly problémát okoz azonban az, hogy a közlekedés egyáltalán nem fejlődik. A főpolgármester-jelölt szerint ez a Várban hatványozottan jelentkezik, hiszen évente 6-8 millió turista látogat el ide. Bel-Buda legnagyobb közlekedési csomópontja, a Moszkva tér felújítása még mindig várat magára.
Schmitt Pál a közlekedés mellett a környezetvédelmet is kiemelte a problémák közül. Mint mondta, az I. kerületben ez inkább az épített környezet védelmére vonatkozik, a II., a XI. és a XII. kerületben azonban a zöld területek megóvása a legfontosabb. A XI. kerület gondjai közül a 4-es metróról és a panellakások állapotáról szólt. Ez utóbbiakról kijelentette: felújításuk elodázhatatlan, hiszen a 24. órában vagyunk. Schmitt Pál bejelentette: kezdeményezni fogja a panellakók egyesületének létrehozását, amely érdekképviseletként működne és megtenné az első lépéseket az épületek felújítása érdekében.
– A 4-es metrónak a budaörsi virágpiactól Káposztásmegyerig, illetve Újpalotáig kell közlekednie – véli a főpolgármester-jelölt. Mint mondta, megdöbbenéssel tapasztalta, hogy tizenkét év alatt még a konkrét terveket sem sikerült elkészíteni, hiszen a nyomvonal kérdésében a mai napig vitáznak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.