Kötelező biztosítás: megszűnő díjplafon

Egy rendeletmódosítással eltörölte a kormány a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál eddig alkalmazott díjplafont, amelynek mértékét a pénzügyminiszter évről évre rendeletben szabta meg – közölte a Pénzügyminisztérium. Jövőre így egyedül a biztosítók közötti verseny és nem a hatósági keretek szabják meg, hogy a társaságok milyen mértékben emelhetik a „kötelező” díját ügyfelüknek.

Binder István
2002. 09. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányzat öt éve fokozatos, plusz-mínusz 5, 10, majd 15 százalékos eltérést kívánt szabni a díjaknál. 2001-re azonban az infláció letörését célzó programban hat százalékban, erre az évre pedig 4,7 százalékban szabták meg a maximális emelés mértékét. A Medgyessy-kabinet e gyakorlattal szakított. A jelenlegi módosítás szerint az üzemben tartó 15 napon belül köteles jelenteni a biztosítónak, ha eladta vagy a forgalomból kivonta járművét. A tulajdonos ezután egy évig még megtarthatja megszerzett bónusz (vagy malusz) fokozatát, s ha ugyanolyan kategóriájú másik járművet vesz, továbbviheti arra.
Drágulást indíthat el a díjplafon eltörlése, ezért a Magyar Autóklub ellenezte azt – nyilatkozta Kovács Kálmán, a szervezet jogi bizottságának elnöke. Úgy vélte: itthon még mindig túl kevés (kilenc) biztosító kínál „kötelezőt”, így nincs igazi díjverseny. Kálózdi Tamás, a biztosítószövetség gépjármű tagozatának vezetője szerint nem várható változás, hiszen a díjszabás már évek óta piaci alapon zajlik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.