Fel kell készülni az autókereskedelmi piac liberalizációjára, ami nem párosul feltétlenül a gépjárműárak csökkenésével, a gyártók azonban szigorítják az értékesítés feltételeit – mondta tegnap Gablini Gábor, a közelmúltban megalakult Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. A szövetség – amelynek jelenleg 146 tagja van – célul tűzte ki a magyar márkakereskedők összefogását, a szakmán belüli érdekegyeztetést, érdekvédelmet hazánkban és külföldön egyaránt. Magyarországon nagyjából nyolcszáz márkakereskedő cég 1100 szalonban értékesíti gépkocsijait, forgalmuk meghaladja az évi 1500 milliárd forintot. A kereskedések összességében a legnagyobb adófizetők közé tartoznak, és 30-35 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Az európai piac liberalizációjával az autógyártók egyre inkább a költségek csökkentésére kötelezik a márkakereskedőket: mindez azt eredményezheti, hogy e feltételeknek egyre kevesebb kis cég lesz képes eleget tenni, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken a következő években – tette hozzá Gablini.
Azok a kereskedők, akik évente ötven–nyolcvan autót adnak el, nem tudják kitermelni költségeiket, sőt 2005-re azok is gondokkal küszködnek majd, akik ötszáz autónál kevesebbet értékesítenek. A gyártók szigorítják azokat a pénzügyi referenciákat, amelyekért egyáltalán hajlandók együttműködni az érintett cégekkel.
Csercseszov és Máté Csaba újra összeállt, az FTC után Oroszországban!
