Liberalizáció az autópiacokon

Új törvények szabályozzák 2003. október 1-jétől az európai gépjármű-márkakereskedői piacot: az átalakulás megkezdődött, ami a hazai kereskedőket és a szervizeket is érinti.

2002. 09. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fel kell készülni az autókereskedelmi piac liberalizációjára, ami nem párosul feltétlenül a gépjárműárak csökkenésével, a gyártók azonban szigorítják az értékesítés feltételeit – mondta tegnap Gablini Gábor, a közelmúltban megalakult Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. A szövetség – amelynek jelenleg 146 tagja van – célul tűzte ki a magyar márkakereskedők összefogását, a szakmán belüli érdekegyeztetést, érdekvédelmet hazánkban és külföldön egyaránt. Magyarországon nagyjából nyolcszáz márkakereskedő cég 1100 szalonban értékesíti gépkocsijait, forgalmuk meghaladja az évi 1500 milliárd forintot. A kereskedések összességében a legnagyobb adófizetők közé tartoznak, és 30-35 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Az európai piac liberalizációjával az autógyártók egyre inkább a költségek csökkentésére kötelezik a márkakereskedőket: mindez azt eredményezheti, hogy e feltételeknek egyre kevesebb kis cég lesz képes eleget tenni, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken a következő években – tette hozzá Gablini.
Azok a kereskedők, akik évente ötven–nyolcvan autót adnak el, nem tudják kitermelni költségeiket, sőt 2005-re azok is gondokkal küszködnek majd, akik ötszáz autónál kevesebbet értékesítenek. A gyártók szigorítják azokat a pénzügyi referenciákat, amelyekért egyáltalán hajlandók együttműködni az érintett cégekkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.