Új bérrendszer bevezetését javasolja 2003 januárjától a Mozdonyvezetők Szakszervezete (Mosz). A szervezet tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzott: jelenleg bruttó 100–105 ezer forint közé esik a mozdonyvezetők alapbére, átlagkeresetük túlórákkal, pótlékokkal együtt 100–150 ezer forintot tesz ki. Az érdekvédők szerint ez az összeg nincs összhangban a meglehetősen mostoha körülmények között elvégzett munka értékével. A Mosz azt javasolja, hogy jövőre olyan bérrendszert vezessenek be, amely a szolgálatban eltöltött időtől függően 100–160 ezer forint között határozza meg a mozdonyvezetők alapbérét, és erre épülnének rá a pótlékok. A szakszervezet hangsúlyozza: csak az új bérstruktúra bevezetését követően kezdődhetnek meg a MÁV-nál a bértárgyalások, amelyek alakulása – a Mosz vezetői szerint – kihathat az országos szintű egyeztetésekre is.
*
A Munka Törvénykönyve módosítását kezdeményezi a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), illetve konföderációja, a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája. Az érdekvédők azt szeretnék elérni, hogy a törvény ne csak szellemében, hanem betű szerint is mondja ki azt, hogy a szakszervezeti tisztségviselőket – a munkahelyi csoport taglétszámától függetlenül is – külön védelem illeti meg, valamint azt, hogy a tisztségviselőtől ne lehessen gazdasági indokra hivatkozva megválni. A PDSZ szerint a kormányprogramban vállalt szakszervezetekkel való együttműködés kerül veszélybe, ha a munkáltatók egy része a szakszervezet választott tisztségviselőjét megalázó, elszigetelt, a létbiztonságot veszélyeztető helyzetbe hozhatja.
Csercseszov és Máté Csaba újra összeállt, az FTC után Oroszországban!
