A kis Saab sem kicsinyes

Az előző 93-as már sok tekintetben nem volt méltó ellenfele a német elitautóknak. Az utód egy csapásra megváltoztathat mindent: a klasszikus formákkal operáló új Saab 93-as gyors, biztonságos és modern autó.

Nagy Károly
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy-egy modellváltás mindig nagyon megterheli az érintett autógyártó költségvetését. Az új modell kifejlesztése horribilis összegeket emészt fel, az előd iránt pályafutása végén már lanyhul a kereslet, az utód felfutása – a gyártásé és az eladásoké egyaránt – pedig nem mindig zökkenőmentes. Az új Saab 93-ason szerencsére csak a sok befektetett munka és a ráköltött temérdek pénz látszik: ilyen jó autó még nem gördült le a trollhättani szerelőszalagról. Arról ugyan megoszlanak a vélemények a Saab-hívők között, hogy az új 93 igazi, hamisítatlan Saab maradt-e, ám vitathatatlan tény, hogy minden tekintetben fölveszi a versenyt az Audi, a BMW, a Mercedes és a Volvo hasonló kategóriájú modelljeivel. Sőt, több tekintetben meg is előzi ezeket.
Vegyük például a felszereltséget. A Saab e téren mindig nagyvonalú volt, a 93-as azonban a svéd márka kocsijaiban eddig elérhetetlen tételek egész sorát vonultatja föl. Igaz, hogy az Aero megérkezéséig csúcsmodellnek számító kétliteres, 175 lóerős Vector-kivitelt teszteltük, a bőséges lista mégis lenyűgöző: a teljes biztonsági elektronika (többek között vészfékasszisztens, menetstabilizáló, fékerőelosztó, ABS és fél tucat légzsák) mellett hiánytalan volt a komfort is (elképesztően hatékony ülésfűtés a bőr-szövethuzatú első ülésekben, automata klíma, kézzel is kapcsolható automatikus váltó, elektromos ülések, CD-s hifi, fedélzeti komputer stb).
A kocsi menetjellemzői tovább javítják az összképet. A futómű pazar: precíz, sportos és kényelmes egyszerre, a lézerpontos kormányzással kiegészülve igazi élményautóvá avatják a derék limuzint. A motor jóval erősebbnek érződik, mint valójában. Ennek oka abban rejlik, hogy a svédek védjegyévé vált turbómotor már kis fordulatszámon is elképesztően nagy nyomatékot szabadít a kerekekre. S itt újra csak a felfüggesztést kell dicsérnünk. Nincsenek hajtási befolyások, s nagy gázadásnál sem csikorognak a gumik, azaz a nyomaték oda jut, ahova kell: az útra.
E parádés produkciót időtlen eleganciával, minőségi kidolgozással, igényes részletmegoldásokkal fejeli meg a 93-as. S a végére marad a Saab igazi aduja, az ár. Bár a legolcsóbb, 150 lóerős alapmodellért is nyolcmilliót kérnek, ebben a mezőnyben az általunk kipróbált 2.0t Vector tízmilliós ára sem számít soknak, ha figyelembe vesszük a Saab által nyújtott szolgáltatásokat, a riválisokénál gazdagabb felszereltségét és újdonsága varázsát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.