A tanulmány elkészítéséhez csak a PTE nem járult hozzá – mondta Nagy Kálmán, a Marketing Centrum igazgatója.
A PTE azért tiltotta meg a kutatást, mert a kérdések összesítésével olyan kép alakulna ki, amely indokolatlanul hátrányos vagy más szempontból túl előnyös képet alakítana ki az intézményről, veszélyeztetve a PTE többször deklarált politikamentességét – tudtuk meg Kóbór Gyulától, az egyetem titkárától.
A diákok egyebek között az alábbi kérdéseket kifogásolták: „Milyen pártlistára szavazott a választásokon?; Végzett-e kampánytevékenységet?; Mennyire ért egyet azzal, hogy a cigányoknak vérükben van a lopás, vagy hogy a zsidók azért tartanak össze, hogy előmozdítsák karrierjüket; Elfogadná-e, ha a menzán egy asztalhoz kellene ülnie egy cigánnyal?”
A Marketing Centrum hangsúlyozza a tesztek anonimitását, azonban ennek ellentmond, hogy a kérdőíveken szereplő kódszámokat összevetve egy másik papírra feljegyzett személyi adatokkal megállapítható a nyilatkozók neve, címe és telefonszáma.
A Marketing Centrum lapunktól értesült az engedély nélküli kutatásról, Nagy Kálmán igazgató biztos volt benne, hogy az egyetem területén nem kérdeztek munkatársai. Később derült ki, hogy a pécsi alvállalkozó nem tartotta be a PTE tiltását. – A Marketing Centrum nem hibás az ügyben, állítja Nagy Kálmán, azonban a felelősséget ők vállalják az alvállalkozó tevékenységéért. A megbízott pécsi cég először és utoljára végzett ilyen tevékenységet – tette hozzá Nagy.
Gyökeres Viktor háborúja: a Sporting elnöke porig alázta a focistát
