Másfél év alatt újította fel a MAK a rendkívül silány minőségű M7-es gyorsforgalmi út jobb pályáját Érd és Balatonaliga között; elkészült Zamárdiig a hiányzó fél autópálya, s ugyancsak a projekt részét képezte a főváros felé vezető úttest teljes rehabilitációja, illetve Székesfehérvártól Érdig a harmadik forgalmi sáv megépítése. A munkák során 885 ezer tonna aszfaltot terítettek le az útfelületre, 165 kilométer hosszú vadvédő kerítés és 30 kilométer zajvédő fal épült, a kivitelezők felújítottak 97 hidat, illetve a teljes vízelvezető rendszert. Az M7-es projektben 400 hazai kis- és középvállalkozó vett részt.
Az M7-es átépítésének költsége az eredeti szerződéshez képest nem változott – tudtuk meg Farkas Lászlótól, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettesétől. Az NA a MAK-nak a jobb pálya felújítására és a fél autópálya megépítésére 33,2 milliárd, a bal pályára pedig 28,6 milliárd forint értékű megbízást adott. Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a MAK a szerződésnek megfelelően teljes értékű munkát végzett.
Az átadáson a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyetlen vezető tisztviselője sem volt jelen. Információink szerint a minisztérium részéről erre azért nem került sor, mert az M7-es hivatalos átadását decemer 5-én tartanák a Füzesabony–Polgár közötti új M3-as autópálya forgalomba helyezésével együtt. Az M7-en jövőre kötelező lesz a matricahasználat, és a díjak is emelkednek, mégpedig az infláció mértékét meghaladóan. Az M7-es és az M3-as átadásával 65 kilométerrel bővül az állami kezelésű hálózat, és 158 kilométerrel a fizetős szakaszok hossza. A gazdasági és közlekedési tárca a jövő évi díjakról egyelőre annyit közölt, hogy jóval kisebb mértékben emelkedik, mint ahogy az autópálya-hálózat bővül. Figyelembe véve a növekedést – és az áfakulcs megemelését –, nem egyértelmű még a gazdasági és pénzügyi tárca elképzelése. Fónagy János volt közlekedési miniszter lapunkkal közölte: politikailag és szakmailag is indokolatlan, hogy az inflációt meghaladó mértékben emelkedjenek jövőre az autópályadíjak. A Medgyessy-kormány az ígéretek ellenére egyre több pénzt fizettet az emberekkel, másrészt a magas díjemelés visszatereli a kamionforgalmat a főutakra.
Kigyulladt egy luxusjacht, hatalmas lángok csaptak fel + videó
