Átadták a felújított M7-es autópályát

Kilencvenhárom kilométer hosszú, teljesen átépített 2´2, helyenként háromsávos autópályát nyitottak meg tegnap a forgalom előtt az M7-es utolsó szakaszának átadásával. Budapest–Zamárdi között a kivitelező Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) határidőre teljesítette a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. megbízatását. Jövőre az M7-en is kötelező lesz az autópálya-matrica használata. A gazdasági és pénzügyi tárca jelenleg egyeztet a díjemeléséről, annyi azonban bizonyos, hogy inflációt meghaladó mértékben emelkednek az árak.

Putsay Gábor
2002. 11. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Másfél év alatt újította fel a MAK a rendkívül silány minőségű M7-es gyorsforgalmi út jobb pályáját Érd és Balatonaliga között; elkészült Zamárdiig a hiányzó fél autópálya, s ugyancsak a projekt részét képezte a főváros felé vezető úttest teljes rehabilitációja, illetve Székesfehérvártól Érdig a harmadik forgalmi sáv megépítése. A munkák során 885 ezer tonna aszfaltot terítettek le az útfelületre, 165 kilométer hosszú vadvédő kerítés és 30 kilométer zajvédő fal épült, a kivitelezők felújítottak 97 hidat, illetve a teljes vízelvezető rendszert. Az M7-es projektben 400 hazai kis- és középvállalkozó vett részt.
Az M7-es átépítésének költsége az eredeti szerződéshez képest nem változott – tudtuk meg Farkas Lászlótól, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettesétől. Az NA a MAK-nak a jobb pálya felújítására és a fél autópálya megépítésére 33,2 milliárd, a bal pályára pedig 28,6 milliárd forint értékű megbízást adott. Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a MAK a szerződésnek megfelelően teljes értékű munkát végzett.
Az átadáson a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyetlen vezető tisztviselője sem volt jelen. Információink szerint a minisztérium részéről erre azért nem került sor, mert az M7-es hivatalos átadását decemer 5-én tartanák a Füzesabony–Polgár közötti új M3-as autópálya forgalomba helyezésével együtt. Az M7-en jövőre kötelező lesz a matricahasználat, és a díjak is emelkednek, mégpedig az infláció mértékét meghaladóan. Az M7-es és az M3-as átadásával 65 kilométerrel bővül az állami kezelésű hálózat, és 158 kilométerrel a fizetős szakaszok hossza. A gazdasági és közlekedési tárca a jövő évi díjakról egyelőre annyit közölt, hogy jóval kisebb mértékben emelkedik, mint ahogy az autópálya-hálózat bővül. Figyelembe véve a növekedést – és az áfakulcs megemelését –, nem egyértelmű még a gazdasági és pénzügyi tárca elképzelése. Fónagy János volt közlekedési miniszter lapunkkal közölte: politikailag és szakmailag is indokolatlan, hogy az inflációt meghaladó mértékben emelkedjenek jövőre az autópályadíjak. A Medgyessy-kormány az ígéretek ellenére egyre több pénzt fizettet az emberekkel, másrészt a magas díjemelés visszatereli a kamionforgalmat a főutakra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.