Nem csak a BMW és az Alfa Romeo, hanem a Mazda kereskedésekbe is el kell látogatnia annak, aki sportos családi autó vásárlását tervezi. A Mazda 6 GT Sport az ötajtós karosszériával és a japánok új, 2,3 literes, 166 lóerős motorjával fölszerelve egyszerre praktikus és élménygazdag autó.
Nézzük a mindennapi használhatóságot. Az utastér tágassága a középkategória élmezőnyébe helyezi a Mazdát, a ferdehátú kialakítás ellenére a fejtér hátul sem szűkös. Egyedül azt kell megszokni, hogy a Mazda 6-ban nagyon mélyen ülünk, így a ki- és beszállás olykor bonyolult művelet. Sebaj, a csomagtartó mindenért kárpótol! Itt ugyan nincs ülés, viszont alaphelyzetben is félköbméteres a raktér. Az ötajtós 6-osokban széria a Mazda karakuri ülésrendszere. A kacifántos elnevezés valójában pofonegyszerű és okos megoldást takar: amikor az osztott hátsó üléstámlát előredöntjük, a szintén osztott pad megfelelő része kissé előremozdul, hogy a támla sík helyzetig legyen ledönthető.
S mi a helyzet a Mazda 6 által nyújtott élménnyel? Először is vegyük a vizuális hatást. A mélyre húzott kötények, a sportos küszöbidomok, az alufelnik és a hátsó légterelő önmagában is szép látvány, ugyanakkor sokat is ígérnek. A motor és a futómű szerencsére valóra is vált mindent. 166 lóerő nem kevés ebben a kategóriában, a GT Sport megy is, mint a veszedelem. Kár, hogy a gép csak négyhengeres – egy V6-os gurgulázása még jobban tűzbe hozná az embert -, de ne legyünk telhetetlenek, a hétmilliós árba ennyi fért bele. A futómű és a kormányzás is jelesre vizsgázik: végletekig precíz, kiszámítható működés jellemzi őket. A magyar utak kihozzák a GT Sport felfüggesztésének negatív oldalát is: a sportos hangolás és a 17 colos felnikre húzott alacsony profilú gumik miatt kissé ráz a Mazda.
A GT Sportért jó kétmillióval kérnek többet, mint a legolcsóbb Mazda 6-osért. A plusz 46 lóerő önmagában nem elég a felár igazolásához, a fölszereltségbeli különbség azonban már bőven. A GT-be menetstabilizáló elektronika, kipörgésgátló, xenonlámpák, fényszórómosó, fedélzeti komputer, hátsó elektromos ablakok, bőrkormány, tempomat, navigációs rendszer és alufelnik kerülnek az egyébként bőséges alapfölszereltség mellé.
Budapesti csőd: a NAV indíthat vizsgálatot
