Családbarát sportlimuzin a Mazdától

Nyilván nem a GT Sport lesz a Mazda 6 legnépszerűbb változata Magyarországon. Ez a modell mégis megér egy misét, ugyanis ilyen lendületes, jól fölszerelt és minőségi autó ennyiért nem kapható a vetélytársaknál.

Vadász Gabriella
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csak a BMW és az Alfa Romeo, hanem a Mazda kereskedésekbe is el kell látogatnia annak, aki sportos családi autó vásárlását tervezi. A Mazda 6 GT Sport az ötajtós karosszériával és a japánok új, 2,3 literes, 166 lóerős motorjával fölszerelve egyszerre praktikus és élménygazdag autó.
Nézzük a mindennapi használhatóságot. Az utastér tágassága a középkategória élmezőnyébe helyezi a Mazdát, a ferdehátú kialakítás ellenére a fejtér hátul sem szűkös. Egyedül azt kell megszokni, hogy a Mazda 6-ban nagyon mélyen ülünk, így a ki- és beszállás olykor bonyolult művelet. Sebaj, a csomagtartó mindenért kárpótol! Itt ugyan nincs ülés, viszont alaphelyzetben is félköbméteres a raktér. Az ötajtós 6-osokban széria a Mazda karakuri ülésrendszere. A kacifántos elnevezés valójában pofonegyszerű és okos megoldást takar: amikor az osztott hátsó üléstámlát előredöntjük, a szintén osztott pad megfelelő része kissé előremozdul, hogy a támla sík helyzetig legyen ledönthető.
S mi a helyzet a Mazda 6 által nyújtott élménnyel? Először is vegyük a vizuális hatást. A mélyre húzott kötények, a sportos küszöbidomok, az alufelnik és a hátsó légterelő önmagában is szép látvány, ugyanakkor sokat is ígérnek. A motor és a futómű szerencsére valóra is vált mindent. 166 lóerő nem kevés ebben a kategóriában, a GT Sport megy is, mint a veszedelem. Kár, hogy a gép csak négyhengeres – egy V6-os gurgulázása még jobban tűzbe hozná az embert -, de ne legyünk telhetetlenek, a hétmilliós árba ennyi fért bele. A futómű és a kormányzás is jelesre vizsgázik: végletekig precíz, kiszámítható működés jellemzi őket. A magyar utak kihozzák a GT Sport felfüggesztésének negatív oldalát is: a sportos hangolás és a 17 colos felnikre húzott alacsony profilú gumik miatt kissé ráz a Mazda.
A GT Sportért jó kétmillióval kérnek többet, mint a legolcsóbb Mazda 6-osért. A plusz 46 lóerő önmagában nem elég a felár igazolásához, a fölszereltségbeli különbség azonban már bőven. A GT-be menetstabilizáló elektronika, kipörgésgátló, xenonlámpák, fényszórómosó, fedélzeti komputer, hátsó elektromos ablakok, bőrkormány, tempomat, navigációs rendszer és alufelnik kerülnek az egyébként bőséges alapfölszereltség mellé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.