Magyarországon, a megkérdezettek 51 százaléka jónak vagy nagyon jónak tartja a hazai tejtermékek minőségét, negyvenhárom százalékuk azonban úgy véli, hogy az áruk minősége csak közepes, a maradék hat százalék pedig alig elégedett a minőséggel – derül ki egy, a Tej Terméktanács által készített felmérésből. A minőség megítélésénél meghatározó szempont az íz, majd az ár és a márka következik, utána pedig a zsír- és ásványianyag-tartalom érdekli legjobban a fogyasztókat. A sajtok minőségét a vásárlók háromnegyede tartja jónak.
A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy javul a tejtermékek minősége, miközben a termékválaszték is folyamatosan bővül. A bővüléssel együtt átalakul a tejpiac is. A joghurtszektorban a például 19,4 százalékos részesedéssel, a második helyre küzdötte magát a Nutricia Magyarország tejtermékcsoport – derül ki az AC Nielsen legfrissebb jelentéséből. Az idei adatok szerint a március– augusztus közötti időszakban joghurtból 2,6 millió litert adtak el, ez a mennyiség csaknem duplája a két évvel ezelőtt értékesített mennyiségnek.
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
