Felszállás engedélyezve

Az alsó középkategóriában a Golf GTI megszületése óta folyik a küzdelem a szegmens legerősebb tagja címért és az azzal járó dicsőségért. Idén jó eséllyel indult a bajnoki övért a közelmúltban bemutatott, brutális Golf R32, ám most szégyenszemre meg kell hátrálnia: az elődje által alapított díj egyértelműen a gyönyörű olasz versenyzőt illeti.

Nagy Károly
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alig néhány hónappal a 156 GTA és Sportwagon GTA megjelenése után újabb taggal bővült az Alfa Romeo szupersportos családja. Az Alfa gondosan ügyelt arra, hogy megőrizze az alapmodell rendkívül izgalmasra és harmonikusra sikerült vonalait, ezért mindössze néhány stratégiai ponton módosították a 147 megjelenését. Kiszélesítették a 17 collos kerekeket rejtő kerékdobokat, a fényszóró fekete hátteret kapott, a ködlámpákat pedig kijjebb helyezték, hogy helyet adjanak a széles hűtőnyílásnak. Oldalról az átrajzolt küszöb és a GTA család számára fenntartott, ötlyukú könnyűfém felni tűnik fel. Teljesen új kialakítású a 147 hátsó lökhárítója, amely alatt három részre osztott diffúzor található.
Hasonlóan kis számú, de célratörő módosítást eszközöltek az utastérben. Vadonatúj háromküllős sportkormányt és alumínium pedálburkolatot kapott a GTA. A sportüléseket többféle színben, illetve egy- vagy kéttónusú bőrkárpittal kínálják, a plafont sötétszürke kárpit borítja. Feketére festették az új rajzolatú műszerek hátlapját, a küszöböt pedig GTA logós fémbetét borítja.
A lényegi változások természetesen ennél mélyrehatóbbak. Megerősítették az első futómű alsó keresztlengőkarját, módosították a rugó- és lengéscsillapító beállításokat, és nagyobb átmérőjű stabilizátort szereltek fel. Teljesen átdolgozták a hátsó MacPherson felfüggesztés geometriáját, így nagy mértékben javult az autó úttartása, valamint a rugózás is finomabb, érzékenyebb lett.
A figyelem középpontjában a nagy testvérből már ismert 3,2 literes V6-os áll. A 156 GTA-t dinamikusan mozgató blokk csodákra képes a könnyebb 147-essel. A 250 lóerős, hathengeres 6,3 másodperc alatt csúzlizza százas tempóra az autót, a száguldás pedig egészen 246 km/h-ig tart. Ennél is bámulatosabb talán a motor szuverén rugalmassága: 300 Nm maximális nyomatéka révén kevés váltással vezethető, a gyári adatok alapján városban szinte folyamatosan hatodik fokozatban haladhatunk.
Mindazonáltal a GTA nem a komótos sofőrök járműve. A rendkívüli menetteljesítmények különleges óvintézkedéseket tettek szükségessé. A fellelhető legfejlettebb blokkolásgátló rendszert alkalmazták, amelynek aktív érzékelői a szokásosnál gyorsabban reagálnak a kerék megcsúszásakor. A járműdinamikai szabályozó rendszer (VDC) a márka zászlóshajójából, a 3,0 V6-os Alfa 166-ból érkezett. A nyomatékszabályozóval és kipörgésgátlóval kombinált berendezés kikapcsolhatatlan, ám kifejezetten sportosra hangolták, így kizárólag vészhelyzetben lép közbe, nem csorbítva a vezetés élvezetét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.