Nyolcmilliárd forint értékű felújítási és karbantartási munkát végeztek el idén a négyszáz kilométer hosszú, állami tulajdonban levő gyorsforgalmi úthálózaton. Az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt. november 15-től a téli üzemeltetést végzi, a beruházási munkákat – a tavaly megkezdett nyolcéves fejlesztési program részeként – 2003-ban folytatja a társaság – tájékoztatta lapunkat Béni Gyöngyi, az ÁAK szóvivője. Idén mintegy 80 kilométer hoszszú fél-autópálya-szakasz kapott új burkolatot az M0-s, az M1-es, és az M3-as sztrádákon, az ÁAK által megbízott kivitelezők ötven hidat rekonstruáltak, új zajvédő fal épült az M3-on Mogyoród térségében, és 130 ezer négyzetméter burkolatjelet festettek fel. Az M0-s autóút 26 kilométer hosszú szakaszán idén újabb 12 kilométeren választották el korlátokkal a két útpályát, így a biztonságosabb közlekedést lehetővé tevő fejlesztés 2003-ban válik teljessé. Béni Gyöngyi hozzátette: az ÁAK által megkezdett nyolcéves fejlesztési program célja, hogy az állami kezelésű gyorsforgalmi utak műszaki színvonalát egy szintre hozzák, azaz egyforma minőségű utakat és azonos szolgáltatásokat vehessenek igénybe az autósok az M0-s, az M1-es, az M3-as és az M7-es szakaszain.
Az M7-es autópálya teljes felújításával – amit a Magyar Autópálya-építő Konzorcium végez – 2003. január 1-jétől kötelezővé válik a matrica használata Budapest és Zamárdi között. A fővárost déli és délnyugati irányban elkerülő M0-s továbbra sem lesz díjköte-les. Mint azt Béni Gyöngyitől megtudtuk, az ÁAK idei díjbevétele a matricák értékesítéséből várhatóan 11,75 milliárd forint lesz, ami négy százalékkal több, mint 2001-ben. Az év első kilenc hónapjában 116 ezer éves, 353 ezer havi és 2,7 millió heti matricát értékesített az ÁAK.
Játszótérre vitte a négy gyermekét a győri édesapa, de annyira elfajult a dolog, hogy a rendőröknek kellett közbelépniük
