Menesztették az M5-ös biztosát

Putsay Gábor
2002. 11. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredményekről még nem tud beszámolni a gazdasági és közlekedési tárca az M5-ös autópálya díjairól és továbbépítéséről folytatott tárgyalásokkal kapcsolatban, azt viszont tegnap hírül adták, hogy Csillag István miniszter visszavonta az M5-össel foglalkozó miniszteri biztos megbízatását. Szalai Béla helyett Kovács Ferenc gazdaságfejlesztési és pénzügyi helyettes államtitkárt kérte fel a miniszter a tárgyalások vezetésére, amelyek legnagyobb tétje, hogy az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel sikerül-e megállapodni a díjak jelentős csökkentéséről vagy a matricás rendszer bevezetéséről. Jelenleg ugyanis Európa egyik legdrágább autópályája az M5-ös: a személyautóval közlekedőknek például egyetlen útért – 114 kilométer – 2690 forintot kell fizetniük.
Mint arról korábban beszámoltunk, az AKA évi ötmilliárd forint hozzájárulást igényelt a matricás rendszer bevezetéséhez azon felül, hogy idén például négymilliárd forint üzemeltetési hozzájárulást – az elmaradt díjbevételek és a nyereség pótlásaként – fizet az állam. A magas sztrádadíjak mellett így az adófizetők is hozzájárulnak az AKA költségeihez. (Az AKA hat és fél évig jogosult az üzemeltetési hozzájárulásra a koncessziós szerződés értelmében.) Csillag István eddig többször hangoztatta, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az AKA-val. Az önkormányzati választás előtt pedig úgy nyilatkozott, hogy minden esély megvan a megállapodásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.