Mol: új stratégia régi jövőképpel

Továbbra is vezető szerep a közép-európai régióban, 17 százalékos tőkearányos nyereség, negyvenmilliárd forintos megtakarítás, 240 milliárd forint üzemi eredmény, a kőolajtermelés megduplázása – így sommázható a Mol Rt. tegnap nyilvánosságra hozott új stratégiája.

Hommer Tibor
2002. 11. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új, hároméves terminusra vonatkozó stratégiai célkitűzéseket ismertetett tegnap a Mol Rt. Elvi változás nincs az 1999–2002 közötti, Csák János akkori elnök nevéhez fűződő elképzelésekhez képest, a belső hatékonyság mércéjét viszont a korábbiaknál is magasabbra emelte a Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató által irányított vezető testület. Az új stratégia tegnapi beharangozóján Hernádi azt mondta, hogy a Mol továbbra is Közép-Európa legerősebb vállalata kíván mardni.
Hatékonyságukat 2005-re 175 millió dollárral (nagyjából 42 milliárd forinttal) szeretnék növelni, amelynek nyolcvan százaléka megtakarításokból, húsz százaléka pedig az árbevétel növekedéséből adódna. A hatékonyság növelésének egyik eszköze a létszámcsökkentés – az elnök-vezérigazgató beszámolójából kiderült, hogy a Mol anyavállalatánál 2500 fős leépítést is terveznek.

Részletek a 11., vezércikk a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.