Értesüléseink szerint a kisebbik koalíciós párthoz közel álló MC Mediacompany Kft. volt a pályázati kiírás nagy esélyese. A pályázat szerint a nyertes cég öt évig, 2007 végéig jutalékos rendszerben értékesítette volna a televízió reklámidejét. A Ragáts Imre ügyvezető elnök által vezetett közcsatorna a közbeszerszési pályázat október 18-i kiírásával a – mostani kormánypártok által törvénytelennek minősített – csonka kuratóriumi elnökség 2001. áprilisi határozatát érvényesítette. Eközben a televízió értékesítési osztálya elkészített egy tanulmányt a reklámidő-értékesítésről, amelyben leszögezték: üzletileg jobban járna a televízió, ha az MTV-nél maradna az értékesítés joga. Az előző évek MTV-elnökei azonban az In-Média Kft.-t bízták meg a reklámidő értékesítésével. Ezt a szerződést bontotta fel október elsejével Ragáts Imre. Azóta a reklámidőt a Magyar Televízió kereskedelmi igazgatósága értékesítette, majd október 18-án írták ki a közbeszerzést. A pályázat iránt több nagy nemzetközi cég is érdeklődött, hiszen a jutalékos rendszer (mintegy 15 százalék) a televízió mostani, mintegy másfél milliárdos reklámbevétele után évente több százmilliós bevételt jelentett volna a nyertesnek. A közszolgálati televízió nem titkolt célja az, hogy a közeljövőben megduplázza reklámbevételeit. Az MTV a novemberi arculatváltása után érezhetően a kereskedelmi csatornák műsorpolitikája felé nyitott: ez a televíziónak új célközönséget, a reklámozó cégeknek új reklám- felületetet jelent – állítják reklámszakemberek. Az MTV kereskedelmi igazgatóságának – a honlap szerint – jelenlegi tarifája, áfa nélkül, az mtv-n, főműsoridőben (18.30–22.29) egy hirdetés fél perce a 18–49 éves korosztálynak szóló reklámok esetén több mint hetvenezer forintba kerül.
State Secretary: Hungarian Economy's Future Cannot Be Held Hostage by EC’s Negotiation Failures
