MTV-reklám: visszakozott a televízió

A Magyar Televízió visszavonta a reklámidejének értékesítésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a köztelevízió körüli, az MSZP és az SZDSZ között zajló harc eredményezte a pályázat visszavonását.

2002. 11. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Értesüléseink szerint a kisebbik koalíciós párthoz közel álló MC Mediacompany Kft. volt a pályázati kiírás nagy esélyese. A pályázat szerint a nyertes cég öt évig, 2007 végéig jutalékos rendszerben értékesítette volna a televízió reklámidejét. A Ragáts Imre ügyvezető elnök által vezetett közcsatorna a közbeszerszési pályázat október 18-i kiírásával a – mostani kormánypártok által törvénytelennek minősített – csonka kuratóriumi elnökség 2001. áprilisi határozatát érvényesítette. Eközben a televízió értékesítési osztálya elkészített egy tanulmányt a reklámidő-értékesítésről, amelyben leszögezték: üzletileg jobban járna a televízió, ha az MTV-nél maradna az értékesítés joga. Az előző évek MTV-elnökei azonban az In-Média Kft.-t bízták meg a reklámidő értékesítésével. Ezt a szerződést bontotta fel október elsejével Ragáts Imre. Azóta a reklámidőt a Magyar Televízió kereskedelmi igazgatósága értékesítette, majd október 18-án írták ki a közbeszerzést. A pályázat iránt több nagy nemzetközi cég is érdeklődött, hiszen a jutalékos rendszer (mintegy 15 százalék) a televízió mostani, mintegy másfél milliárdos reklámbevétele után évente több százmilliós bevételt jelentett volna a nyertesnek. A közszolgálati televízió nem titkolt célja az, hogy a közeljövőben megduplázza reklámbevételeit. Az MTV a novemberi arculatváltása után érezhetően a kereskedelmi csatornák műsorpolitikája felé nyitott: ez a televíziónak új célközönséget, a reklámozó cégeknek új reklám- felületetet jelent – állítják reklámszakemberek. Az MTV kereskedelmi igazgatóságának – a honlap szerint – jelenlegi tarifája, áfa nélkül, az mtv-n, főműsoridőben (18.30–22.29) egy hirdetés fél perce a 18–49 éves korosztálynak szóló reklámok esetén több mint hetvenezer forintba kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.