A honvédelmi tárca elvetette azt az amerikai ajánlatot, amelyben használt Hercules C–130 típusú szállító repülőgépeket kínáltak megvételre. Juhász Ferenc azzal indokolta a döntést, hogy az egymillió dolláros vételár többszörösébe kerülne a gépek felújítása. A HavariaPress viszont úgy értesült: a Hercules gyártója egy világprogram keretében visszavásárolja korábban gyártott gépeit, és felújítás után kínálja eladásra az új NATO-tagországoknak.
Kővári László katonai szakértő szerint hazánk sokkal jobban járna az olcsóbb, közepes kapacitású Herculesekkel, amelyeknek van alkatrészbázisa a legtöbb európai országban.
Juhász az MTI-nek azt mondta: szerinte elképzelhető az is, hogy a légi szállítókapacitást valamelyik NATO-tagországgal együtt hozzuk létre, de az is, hogy gépvásárlás helyett repülőidőt vásárolunk légi szállítmányozó cégektől.
Lezárult a gépjárműtender első szakasza; a közzététel nélküli tárgyalásos eljáráson részt vevő cégek tegnapig adhatták be pályázatukat. Hogy mely cég(ek) lesz(nek) a honvédség „udvari szállítói”, az a jövő év első negyedévében dől el – tudtuk meg a HM Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatalának vezérigazgatójától. Bese Ferenc lapunknak elmondta: az eredményhirdetés időpontja a további tárgyalások, egyeztetések menetétől függ: ezek során felmerülhetnek bizonyos problémák, kérdések, amelyeket tisztázni kell. Annyi biztos: a szállítás már a jövő évben megkezdődik. Ha a honvédség igénye változik, elképzelhető, hogy egyes megrendelések 2004-ben módosulhatnak, de az alapkövetelmények nem változhatnak – mondta a vezérigazgató. Bese Ferenc jogszabályokra hivatkozva nem mondta el, mely cégek tettek ajánlatot az előzőhöz képest szigorúbb feltételekkel kiírt pályázaton; annyit azonban elárult, hogy voltak olyan vállalatok, amelyek közösen készítették el ajánlatukat.
Nincs több titok: Orbán Viktor felvételt hirdetett a Harcosok Klubjába
