Röviden

–
2002. 11. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hibás helyzetfelmérés, tudatlanság és gondatlanság következtében több mint kétmilliárd eurót pocsékoltak el 2002-ben a német költségvetési pénzekből. (MTI–ECO)
***
Nagymértékű növekedésről adott számot az egyik legnagyobb japán autógyártó cég, a Nissan Motor. A járműgyártó az idei év első üzleti fél évében 348,30 milliárd jen működési profitot és 3290 milliárd jen árbevételt produkált. A társaság szerint a profitnövekedést az okozta, hogy új modelljeik iránt egyre nagyobb az érdeklődés. A Nissan ebben az évben mutatta be Európában az új Primera típust, és a napokban tartja azt a nemzetközi sajtótájékoztatót, ahol a legújabb, a jövő év tavaszán piacra kerülő Micra modellel ismerkedhetnek meg a jelenlévők. (P. B.)
***
A nemzetközi légitársaságok a tavaly szeptember 11-i események következtében 5–7 milliárd dollárnyi veszteséget szenvedtek el – közölte az International Air Transport Association. (P. B.)
***
Igen élénk volt tegnap az állampapírpiac. Az Államadósság Kezelő Központ Rt. közleménye szerint 151 bázisponttal esett a három hónapos futamidejű diszkont kincstárjegy hozama. A kincstárjegyek 8,04 százalékos átlagos éves hozammal keltek el. (P. B.)
***
A hétfőn tartott aukcióval a Magyar Fejlesztési Bank Rt. elindította a száz- milliárd forint értékű kötvényprogramját. Az első kibocsátáskor tíz- milliárd forint összegű ötéves fix kamatozású kötvény felajánlása történt meg hazai és nemzetközi intézményi befektetők részére. (P. B.)
***
Az euróövezet tizenkét tagországának külkereskedelmi többlete 9,5 milliárd euró volt szeptemberben, több mint kétszerese a tavaly szeptemberi 4,1 milliárdnak. (MTI–ECO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.