Első pillantásra nehéz megkülönböztetni az új modellt a régitől. Ez nem véletlen, hiszen az eleve ifjú előd vonásai komoly szerepet játszottak az alsó középkategóriás kocsi sikerében. Megőrizték tehát a markánsan emelkedő övvonalú, kifejezetten sportkupés sziluettű oldalablakokkal felruházott karosszéria arányait, de a korábbinál nagyobb figyelmet fordítottak az oly fontos részletek kidolgozására. A dupla izzós fényszórók sarkait lekerekítették, a búra alatt helyet kapott az oldalra kihúzódó irányjelző is. A trapéz alakú hűtőmaszkot keskeny, süllyesztett csík szeli ketté. Ez egyfelől kihangsúlyozza a közepébe applikált ovális logót, másfelől jól illeszkedik a Sorentóval frissen megtalált, dinamikus márkaarculatba. A motorháztető felső sarkaiból a hűtőrács széléig tartó bordák szintén a nagy testvérre emlékeztetnek – az összhatás kifejezetten felnőttes.
A hátfalon gyakorlatilag csak a kötelező lámpabúra-sötétítést hajtották végre. Az ívelt ablakú csomagtérajtó mögött tekintélyes, 449 literes üreg rejlik, amelyet az ülések ledöntésével közel 1,3 köbméteresre bővíthetünk. A pogygyász csúszkálását rögzítőfülek és tartozékként kínált háló előzi meg, a pótkerék a padló alá került. Újdonság a négyajtós verzió megjelenése – igaz, a lendületes szedán csomagtere már korántsem olyan tágas.
A gyári formatervezők igazán a tágas utastérben élhették ki újító kedvüket. Európai méretűre tervezték át az üléseket, a hátsó pad sűrűbb szivacsozást, a sofőr ülése nyolc irányú állíthatóságot kapott. Teljesen átrajzolták a középkonzolt, számos tárolórekeszt alakítottak ki rajta, és szinte tökéletesen eltalálták a kezelőszervek ergonómiáját.
A gyár egyébként úgy tűnik, tényleg nagyon komolyan veszi az európai piacot: a korábbi modellt ért kritikákat építő jellegűként értelmezve sokat tettek a nyers zörejek csillapítása érdekében, az extrák listájára pedig olyan, lassan maguktól értetődő finomságokat is felvettek, mint a csírátlanítóval ellátott, átdolgozott klímaberendezés, a fékerőelosztóval kombinált ABS, a késleltetett belső világítás, az automatikusan elsötétedő belső tükör, vagy a fényszenzoros reflektor-vezérlés. Az Unióban komoly hátrányt jelenthet, hogy a Rio kínálatából egyelőre hiányzik a dízelmotor, ám Magyarországon a 81 lóerős 1,3-assal, illetve a 96 lovas 1,5 literes motorral is igen sikeres lehet az autó – különösen, mivel még a valóban gazdag Safety felszereltségi szinten is hárommillió forint alatt marad az ára.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
