Szöuli karnevál: második forduló

Két évvel ezelőtt, a márka megújulásának előfutáraként mutatkozott be a kedvező áron, de gazdag felszereltséggel kínált Kia Rio. A sportos kombi rövid időn belül a koreai gyár legkedveltebb modelljévé vált, és hogy ez így is maradjon, idén alaposan átdolgozták az üde vonalvezetésű kompakt autót.

Jávor József
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Első pillantásra nehéz megkülönböztetni az új modellt a régitől. Ez nem véletlen, hiszen az eleve ifjú előd vonásai komoly szerepet játszottak az alsó középkategóriás kocsi sikerében. Megőrizték tehát a markánsan emelkedő övvonalú, kifejezetten sportkupés sziluettű oldalablakokkal felruházott karosszéria arányait, de a korábbinál nagyobb figyelmet fordítottak az oly fontos részletek kidolgozására. A dupla izzós fényszórók sarkait lekerekítették, a búra alatt helyet kapott az oldalra kihúzódó irányjelző is. A trapéz alakú hűtőmaszkot keskeny, süllyesztett csík szeli ketté. Ez egyfelől kihangsúlyozza a közepébe applikált ovális logót, másfelől jól illeszkedik a Sorentóval frissen megtalált, dinamikus márkaarculatba. A motorháztető felső sarkaiból a hűtőrács széléig tartó bordák szintén a nagy testvérre emlékeztetnek – az összhatás kifejezetten felnőttes.
A hátfalon gyakorlatilag csak a kötelező lámpabúra-sötétítést hajtották végre. Az ívelt ablakú csomagtérajtó mögött tekintélyes, 449 literes üreg rejlik, amelyet az ülések ledöntésével közel 1,3 köbméteresre bővíthetünk. A pogygyász csúszkálását rögzítőfülek és tartozékként kínált háló előzi meg, a pótkerék a padló alá került. Újdonság a négyajtós verzió megjelenése – igaz, a lendületes szedán csomagtere már korántsem olyan tágas.
A gyári formatervezők igazán a tágas utastérben élhették ki újító kedvüket. Európai méretűre tervezték át az üléseket, a hátsó pad sűrűbb szivacsozást, a sofőr ülése nyolc irányú állíthatóságot kapott. Teljesen átrajzolták a középkonzolt, számos tárolórekeszt alakítottak ki rajta, és szinte tökéletesen eltalálták a kezelőszervek ergonómiáját.
A gyár egyébként úgy tűnik, tényleg nagyon komolyan veszi az európai piacot: a korábbi modellt ért kritikákat építő jellegűként értelmezve sokat tettek a nyers zörejek csillapítása érdekében, az extrák listájára pedig olyan, lassan maguktól értetődő finomságokat is felvettek, mint a csírátlanítóval ellátott, átdolgozott klímaberendezés, a fékerőelosztóval kombinált ABS, a késleltetett belső világítás, az automatikusan elsötétedő belső tükör, vagy a fényszenzoros reflektor-vezérlés. Az Unióban komoly hátrányt jelenthet, hogy a Rio kínálatából egyelőre hiányzik a dízelmotor, ám Magyarországon a 81 lóerős 1,3-assal, illetve a 96 lovas 1,5 literes motorral is igen sikeres lehet az autó – különösen, mivel még a valóban gazdag Safety felszereltségi szinten is hárommillió forint alatt marad az ára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.