Új trónkövetelő a luxuskategóriában

Bár a 20-30 millióba kerülő luxusautók hazai piaca elhanyagolhatóan kicsi, a Volkswagen Phaeton bemutatkozása mégis fontos esemény volt. Ebben az autóban összegződik minden, amire ma a VW képes.

Vadász Gabriella
2002. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Phaeton piaci sikere egyelőre megjósolhatatlan. Nem azért vannak kétségeink, mert bármi kifogásolni való lenne a VW luxuskocsijának műszaki megoldásain, esetleg formatervén. Sokkal inkább azért, mert egyáltalán nem biztos, hogy a méregdrága cirkálók vásárlóközönsége számára a Volkswagen márkanév elég vonzó. Ebben a szegmensben ugyanis a lóerők és a kocsiba épített villanymotorok száma, esetleg a beépített biztonsági és kényelmi elektronika fejlettsége mellett legalább azonos súllyal nyom a latba az embléma és annak presztízse is az autó elején és hátulján. E téren pedig a VW nem vetélkedhet a BMW-vel, a Mercedesszel, a Lexusszal, de még a házon belüli riválissal, az Audival sem.
De tegyük félre a tamáskodást. Ha a Phaetonra úgy tekintünk, mint a VW tekintélyének kivívása felé vezető első lépésre, akkor a cég jó úton jár. A tekintélyes limuzin már a kisebbik, 3,2 literes V6-os motorral fölszerelve is meggyőző autó. Igaz, a 240 lóerős teljesítmény nem teszi agilissá a jó kéttonnás monstrumot, de a Phaetontól nem is sportkupés erényeket kell elvárnunk. Az alapmodell is luxusautós benyomást kelt: csöndes, kényelmesen suhan, látványos a beltere, és precízen működik benne minden. A Phaeton W12-es (négy hengersorban három-három henger), hatliteres motorja már 420 lóerős, ezzel már akár Porschék is üldözőbe foghatók. Az egyenletes haladáskor épp csak suttogva dolgozó gép ilyenkor vadállati hörgésbe kezd, és valószerűtlen vehemenciával lódítja meg a testes Phaetont. A közel harmincmilliós W12-es (a szerénységgel nem vádolható kisebbik változat már 18-ért hazavihető) csúcsmodell egyetlen komoly hibája, hogy sokat fogyaszt – az autósok egyre nagyobb táborában éledező környezetbarát gondolkodásmóddal a 20-25 literes fogyasztás nincs összhangban.
A Phaeton más tekintetben is vetekszik a királyi pompával fölruházott, nemes angol limuzinokkal. Utasterébe többféle bőrhuzat közül választhat a potenciális vevő, sőt fabetétből is van közel fél tucat különböző. A vásárló kellemes gondjai itt nem érnek véget: a VW üvegfalú és laboratóriumi tisztaságú drezdai gyárában készülő Phaeton kézimunkával készülő intarziás fabetétekkel is igyekszik őket kiszolgálni.
A VW hazai importőre mértéktartó tervekkel vágott neki a Phaeton hazai forgalmazásának: bár a bemutató napján már elkelt egy autó, elégedettek lesznek, ha egy év alatt 25-30 kocsit értékesítenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.