Megkímélendő a hajótesteket, korábban a Sió motoros vágta és aprította a jeget a siófoki sólyatérben, idén – a gyakran mínusz 20 fokos hidegben – a kikötői munkások csapnak fel alkalmi jégtörőnek. Speciális fűrésszel igyekeznek másfél-két méter széles csatornát vágni a sólyatér téli páncélján, hogy az alumínium testű vízi járműveket megóvják a hatalmas jégdarabok kártételétől. – A viszonylag védett sólyateret most 30-40 centis jég és húszcentis hó borítja, ezért szükséges, hogy helyenként dilatációval, mesterséges tágítással védjük a tél fogságába esett vízi járműveket – avatott be bennünket a meglehetősen nagy zajjal járó védekezési akcióba a hajóstársaság kereskedelmi igazgatója. Kapócs Ferenctől megtudtuk: a teherhajók és a Széchenyi komp kivételével minden járművük a siófoki sólyatérben telel. A karbantartók és a „nyári hajósok” ott végzik a kis- és nagyjavításokat. A Széchenyi komp a szántódi révben várja az olvadást. A múlt évben már február 8-án kifutott, idén – a szokatlanul kemény tél miatt – jó, ha március közepén elindulhat. A hajóstársaságnak előreláthatóan ötmillió forintos bevételkiesést okoz a kompforgalom startjának kitolódása, a kora tavaszi autósok pedig azért bosszankodnak majd, mert ahhoz, hogy a déli partról az északira jussanak, komp híján közúton, a sztrádadíjas M7-es érintésével kell megkerülniük a tó keleti medencéjét.
Idén átlagosan öt százalékkal drágul a balatoni komp-, és hattal a személyhajójegy, a diszkóhajók és a zenés sétahajók tarifája viszont nem változik.
A Balatoni Hajózási Rt. Szántód és Tihany között idén bevezeti a kompbérletet. Egy harminc oda-vissza utas személybérlet 15 ezer forintba kerül, átruházható és felhasználási ideje korlátlan, egy személygépkocsi harminc útra szóló bérletéért pedig (a vezető útiköltségével együtt) 56 ezer forintot kell fizetni. Nem változik a személyhajókon a kerékpár viteldíja. A hajóstársaság ezzel a „drótszamaras turizmus” megszállottjainak kedvében szeretne járni – mondta a kereskedelmi igazgató.
A napokban eldőlt: június közepén új hajót állít hadrendbe a BH Rt. Az ideiglenesen Lelle 2 nevet viselő, kétszintes, 180-200 személy befogadására alkalmas hajó szorgos munkával készül a sólyatérben. – Huszonkét év óta ez az első hajó, amellyel bővülhet a személyforgalmú hajóparkunk. A fél év múlva – a főszezon ünnepélyes nyitányakor – vízre kerülő, kétszintes esztétikus belső és külső küllemű, 170 millió forintos költséggel épülő vízi jármű nevére pályázatot írt ki a részvénytársaság. Aki leteszi az ötmillió forintot, az lesz a keresztapa. Úgy gondolják, elsődlegesen a kikötővel rendelkező balatoni önkormányzatok versengenek majd a névadás jogáért.
– Folytatódik a hajóállomások és a kikötők korszerűsítése is; megújul a patinás füredi kikötő, a nyugat-siófoki vitorlásparkoló új vizesblokkal bővül, Keszthely hajóállomása is tovább épül-szépül, és a hónapokig tartó vita – a tradíciókhoz mereven ragaszkodó üdülőtulajdonosok okos belátása – eredményeként újjávarázsolhatjuk a balatonszemesi kikötőt – sorolta a terveiket Kapócs Ferenc. Márciusban lejár a Balatoni Hajózási Rt. igazgatóságának a mandátuma, új vezető testületet és menedzsmentet választ a közgyűlés. Lapunk úgy tudja: a magyar tenger hajósai és a tulajdonosi részvények többségét kezükben tartó önkormányzatok továbbra is a cég
Rejtélyes üzenettel búcsúzik Orbán Viktor Tusnádfürdőtől
